ستاره‌ها در تلويزيون راستش را مي‌گويند

ثريا قاسمي، حسن پورشيرازي، آتيلا پسياني، رويا تيموريان، نيوشا ضيغمي، دانيال عبادي و لعيا زنگنه از امشب با سريال «راستش را بگو» ساخته محمدرضا آهنج مهمان خانه‌ها مي‌شوند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اين سريال 30 قسمتي از امشب ساعت 22 و 15 دقيقه از شبكه يك سيما تقديم علاقه‌مندان مجموعه‌هاي داستاني مي‌شود.


مجموعه «راستش را بگو» با نگاهي تازه، داستان رزمنده‌اي را روايت مي‌كند كه زخم خورده از روزهاي جنگ، اكنون در اتاق كنترل متروي تهران، جامعه و آدم‌هاي آن را زير ذره‌بين گذاشته و از مانيتورهاي آن اتاق، به تماشاي شهر و ماجراهاي ريز و درشت آن نشسته است.

مهدي سلوكي، سام درخشاني، رحيم نوروزي، اميرحسين مدرس، عليرضا جلالي‌تبار و امير آقايي از ديگر بازيگراني هستند كه در «راستش را بگو» بازي مي‌كنند.

سريال‌سازي در گونه فلسفي و اخلاقي

محمدرضا آهنج كه پيش از اين مجموعه‌هايي چون سايه آفتاب، به دنيا بگوييد بايستد، ستاره‌هاي سربي و ملكوت را كارگرداني كرده است، حالا سريالي را جلوي دوربين برده كه شباهتي با كارهاي پيشين‌اش ندارد.

كارگردان اين سريال در گفت‌وگو با جام‌جم با بيان اين كه داستان اين مجموعه برگرفته از زندگي و اجتماع كنوني ماست، گفت: من همه مخاطبان را دعوت به صبر مي‌كنم، چون سريال ما لايه‌هاي پيچيده‌اي دارد. بنابراين بايد بينندگان تا آخرين قسمتش را به‌طور عميق ببينند.

وي با رد اين نكته كه سريالش در گونه سياسي قرار مي‌گيرد، تاكيد كرد: «راستش را بگو» يك سريال فلسفي و اخلاقي است كه هم به تاريخ معاصر مي‌پردازد و هم جنگ و شهيد چمران را نشان مي‌دهد. مسائل روز هميشه براي فيلمساز به عنوان دستمايه‌اي براي طرح حرف‌هاي عميق مورد استفاده قرار مي‌گيرد، ولي بحث ما مسائل امروزي نيست، ما به دنبال معناي اين حديث هستيم كه رستگاري و نجات در راستگويي است.

بازي نيوشا ضيغمي و لعيا زنگنه در نقش دانشجو

اين كارگردان در پاسخ به اين پرسش كه هر بازيگر در چه نقشي جلوي دوربين رفته است، توضيح داد: نيوشا ضيغمي در كنار لعيا زنگنه نقش يك دانشجو را بازي مي‌كند. ثريا قاسمي در نقش مامان خورشيد جلوي دوربين رفته است. نام او اشاره به مام وطن دارد. چون مامان خورشيد هم خانه‌اش را در اختيار دانشجويان قرار مي‌دهد و آنها كارشان را از آنجا آغاز مي‌كنند. رويا تيموريان در اين مجموعه نقش آسيه، مدير كانون اصلاح و تربيت را به عهده دارد. مهدي سلوكي نيز نقش دانشجويي به نام دانيال را بازي مي‌كند. آتيلا پسياني نيز در نقش يك مسئول امنيتي جلوي دوربين رفته است.

«راستش را بگو» كه توسط مصطفي رستگاري نوشته شده، داستان چند دانشجو است كه نگذاشته‌اند دروغ و دروغگويي جزئي از زندگي‌شان شود، به همين دليل تصميم مي‌گيرند به مردم بگويند راستش را بگوييد؛ اما همين تصميم ماجراهاي تلخ و شيرين زيادي را به همراه مي‌آورد و...

نكته جالب سريال بازسازي شخصيت شهيد چمران است كه نقش آن را اميرآقايي بازي مي‌كند.

سريال او را به عنوان يك شخصيت الگو معرفي و اين پرسش را مطرح مي‌كند كه آيا مي‌توان در جامعه امروزي هم آرمانگرا بود يا خير. اين سريال چند شخصيت رزمنده دارد كه در چند صحنه، گذشته آنها را بازگو مي‌كند. به همين دليل بخشي از كار در شهرك دفاع مقدس تصويربرداري شده است.

اين سريال كه به تهيه‌كنندگي فاطمه سمرقندي و در گروه مجموعه‌هاي تلويزيوني شبكه يك ساخته شده قرار است هر شب بجز پنجشنبه و جمعه‌ها پخش شود.

خلاصه اولين قسمت اين سريال از اين قرار است كه جواني ناشناس در حال عكسبرداري در يكي از ايستگاه‌هاي مركزي مترو است. وحيد مشتاق، مسئول اتاق كنترل مترو، تصوير اين جوان را از دوربين‌هاي امنيتي مي‌بيند و به او مشكوك مي‌شود. نيروهاي امنيتي و انتظامي براي دستگيري جوان ناشناس اعزام مي‌شوند ولي او را نمي‌يابند و...

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار