ايران هشتمين توليد کننده گوشت مرغ جهان

رئيس اتحاديه مرغ هاي گوشتي اعلام کرد: ايران هشتمين يا نهمين توليدکننده گوشت مرغ در جهان است و در زمينه تأمين نياز داخلي مشکلي نداريم.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ يوسفي در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت: مرغ زنده به قيمت 3100 تومان در هر کيلوگرم تحويل کشتارگاه ها مي شود که به قيمت ميانگين 4800 تومان به دست مصرف کننده مي رسد.

وي با بيان اينکه توليدکنندگان تقريباً در حاشيه زيان قرار گرفته اند گفت: قيمت گوشت مرغ به حداقل خود رسيده است.

يوسفي افزود: به دليل مازاد عرضه بر تقاضا، دولت تلاش مي کند با خريد و ذخيره سازي، تعادل را ايجاد کند تا در مواقع پرمصرف با تزريق آن به بازار همين تعادل حفظ شود.

وي افزايش قيمت هاي نهاده هاي توليد را يادآور شد و گفت: براي ثبات قيمت ها بايد منافع توليد کننده هم در نظر گرفته شود.

يوسفي گفت : با تلاش 33 اتحاديه و 300 تعاوني گوشتي در كشور 33 درصد پروتئين كشور از محل توليد مرغ تامين مي شود و  17 هزار و500 واحد مرغداري گوشتي به صورت منسجم براي ثبات و تنظيم بازار تلاش مي کنند و اگر دولت از توليد كنندگان مرغ حمايت کند با بهبود بهره وري ، شرايط توليد و كاهش ضايعات مي توانيم بازار را به خوبي تنظيم کنيم.

توليد صنعت مرغداري کشور در چند دهه اخير 25 برابر افزايش يافتهو  از 53 هزار تن به يک ميليون و شسصد و پنجاه هزار تن رسيده است.

وي مصرف سرانه گوشت مرغ را در کشور 23 کيلوگرم دانست و گفت : اين ميزان از مصرف متوسط جهاني بالاتر است.

امروزه نزديک به 33 درصد پروتئين کشور از گوشت مرغ تامين مي شود و اين صنعت با اين حجم توليد و پراکنش 17500 واحد مرغداري در کشور بايد بسيار مورد توجه مسئولان قرار گيرد./عب
برچسب ها: تولید ، مرغ ، تجارت ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار