در پي شکست مجدد پرسپوليس در ليگ برتر؛

ژوزه زير تيغ انتقاد کارشناسان قرار گرفت

در پي شکست مجدد پرسپوليس در ليگ برتر فوتبال، کارشناسان عملکرد ژوزه، سرمربي اين تيم را مورد انتقاد قرار دادند.


به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ در پي شکست مجدد پرسپوليس در ليگ برتر فوتبال، کارشناسان عملکرد ژوزه، سرمربي اين تيم را مورد انتقاد قرار دادند.




محمود کلهر: پرسپولیس همچنان در کار تیمی ناهماهنگ است

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص شکست هاي متعدد پرسپوليس در ليگ برتر به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: پرسپولیس بعد از 13 بازی همچنان ناهماهنگ در کار تیمی است این تیم برنامه تکنیکی مشخصی ندارد.

کلهر در ادامه بیان کرد: ژوزه با بازیکنان تیمش لجبازی می کندف وی در دقیقه 30 پولادی را تعویض کرد و با این اقدامش باعث شد که پرسپولیس در کار دفاعی با مشکل مواجه شود. این مربی پرتغالی هنوز نمی داند از مهره هایش چگونه باید استفاده کند، از بازیکنان در پست های غیر تخصصی شان استفاده می کند و این باعث شده که آنها در کار تیمی افت کنند.

وی درباره عملکرد تیم مس کرمان مقابل پرسپوليس گفت: مسی ها هماهنگ تر و منسجم تر از پرسپولیسی ها بودند.

مس کرمان تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه است خط حمله این تیم وقتی صاحب توپ می شد هافبک های کناری به این خط اضافه می شدند و با نفرات زیاد حمله می کردند و دفاع چهار نفره پرسپولیس توانایی مقابله با آنها را نداشت.

وی درباره گفته های ژوزه درباره ارتفاع بالای باشگاه مس کرمان گفت: حرف های ژوزه مشخص می کند که این مربی آشنایی با وضعیت آب و هوایی کشورمان ندارد، ورزشگاه باهنر کرمان 3 هزار متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و همین امر موجب می شد که بازیکنان دچار مشکلات تنفسی شوند، پرسپولیسی ها برای برطرف کردن این مشکلات باید یک یا دو روز زودتر به کرمان می رفتند تا خودشان را با آب و هوای آنجا تطبیق دهند ژوزه مقصر اصلی است چراکه شناخت لازم از وضعیت آب و هوایی کشورمان ندارد.

کلهر درباره تعویض های انجام گرفته اظهار داشت: تعویض پولادی در نیمه اول جزو اشتباهات مانوئل ژوزه بود، هنر یک مربی این است که به بازیکنش روحیه لازم را بدهد تا وی بتواند مقابل تیم سابقش 90 دقیقه بازی کند نه اینکه در میانه بازی دست به تعویضش بزند و وی اقدام به شکستن شیشه رختکن کند.


وی در ادامه بیان داشت: آمدن غلامرضا رضایی و جواد کاظمیان در نیمه دوم جزو اقدامات درست ژوزه بود، ابراهیم قاسمپور به طور دقیق تیم پرسپولیس را آنالیز کرده بود و بازیکنانش فضای لازم را از بازیکنان سرعتی پرسپولیس گرفته بودند و اجازه موقعیت سازی را به آنها نمی دادند.

وی درباره تشویق علی کریمی توسط تماشاگران گفت: تماشاگران حق دارند که بازیکن محبوبشان را تشویق کنند، زیرا این بازیکن با تکنیکش می توانست برای پرسپولیس گره گشا باشد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس خیلی خوب پول به باشگاه تزریق کرده اما به خاطر نداشتن تخصص در فوتبال نتوانسته اختلافات بین کریمی و ژوزه را برطرف کند.

وی درباره عدم گلزنی مهاجمان پرسپولیس گفت: عدم گلزنی مهاجم پرسپولیس به خاطر این است که این تیم خط هافبک منسجمی ندارد، ژوزه نتوانسته ارتباط مناسبی بین خط هافبک و حمله ایجاد کند، نداشتن یک بازیکن طراح و بازیساز در میانه میدان باعث شده که فورواردهای پرسپولیس کمتر صاحب توپ و موقعیت شوند، علی کریمی به عنوان یک هافبک خلاق می توانست این مشکل را برطرف کند که متأسفانه ژوزه به وی اعتقادی ندارد.

 آشتیانی: ارتباط خوبی در بین خطوط وجود ندارد

ابراهیم آشتیانی پیشکسوت نيز به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: پرسپولیس در اکثر بازیهای لیگ مشکل فنی دارد، در فاز دفاعی و میانه میدان مشکل دارد، چون ارتباط خوبی بین دفاع و هافبک نیست وقتي دفاع ها توپ را بدست می آوردند به سمت زمین حریف ارسال می کنند، در ضمن بی اعتمادی مدافعان به هافبک ها باعث شده که این ارسال ها به سمت جلو بیشتر شود.

وی ادامه داد: علی کریمی ارتباط هافبک را با مدافعان زیادتر می کرد و اعتماد دفاع ها به خط هافبک بیشتر بود و مدافعان بازی سازی را از خط دفاعي شروع می کردند.

آشتیانی در مورد اشکالات هافبک دفاعی پرسپولیس گفت: هافبک دفاعی پرسپولیس ضعیف بازی می کند، هافبک دفاعی یکی از مهم ترین کارها را در طول بازی انجام می دهد.

در هر دو گلي که مس کرمان به ثمر رساند نباید هافبک ها اجازه شوت زنی را به مهاجم مس کرمان می دادند و این ضعف باعث گل خوردن پرسپولیس شد.

وی ادامه داد: مدافعان پرسپولیس از بهترین های ایران هستند و در تیم ملی و پرسپولیس خوب کار می کنند، دفاع ها با شدت با بازیکنان حریف درگیر می شدند و وظایف دفاعی را به خوبی انجام می دادند .


آشتیانی اضافه کرد: دفاع های راست و چپ پرسپولیس هیچ گاه کارهای ترکیبی با هافبک های خود ندارند و در بازی با مس فقط سعی داشتند با تکنیک فردی به دروازه برسند که اصلا کار منطقی به حساب نمی آید چون بازیکنان مس کرمان به راحتی توپ های آنها را می گرفتند.

وی ادامه داد: آمادگی جسمانی پرسپولیسی ها ضعف دیگر این تیم است، بازیکنان پرسپولیس در طول یک بازی 8 کیلومتر هم نمی توانند بدوند و در حالی که استاندارد دویدن در زمین 13کیو متر است.

آشتیانی درباره مسائل روحی و روانی بازیکنان پرسپولیس گفت: انگیزه و روحیه بازیکنان پرسپولیس در حد ایده آل نیست و بازیکنی هم چون انصاری فرد نباید در تیم ذخیره باشد و با بازی نکردن انگیزه برای حضور در میدان را در دقایق پایانی ندارد.

مهرداد پولادی یک بازیکن حرفه ای است و نباید کاری به شعار تماشاگران داشته باشد ولی با پایین بودن روحیه اش خود را وارد حاشیه می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پرسپولیس در طول 13 بازی ترکیب های متغییری داشته و تعویض بازیکنان برای 13 بازی خیلی زیاد است و هنوز ژوزه ترکیب اصی خود را در این مدت پیدا نکرده است که این ضعف بزرگی برای یک تیم است.

پابان رافت: ژوزه شکست را توجیه می کند

پایان رافت پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص باخت پرسپوليس مقابل مس کرمان به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تیم سرخپوشان به مانند بازی با راه آهن بود، ژوزه از سه دفاع مرکزی استفاده کرده بود تا تیمش گل کمتری دریافت کند اما مسی ها توانستند از عمق دفاع پرسپولیس عبور کنند و از سه موقعیتشان دو گل به ثمر رساندند.

رافت درباره عصبانیت مهرداد پولادی از تعویضش اظهار کرد: مانول ژوزه قبل از بازی باید پولادی را از لحاظ روحی و روانی آماده این بازی می کرد، وی در میانه بازی تصمیم گرفت که پولادی شرایط بازی کردن ندارد و این بازیکن را تعویض کرد که تصمی درستی نبود.


وی در ادامه بیان کرد: پولادی هم باید به تصمیم سرمربی در تعویض احترام می گذاشت و در شان یک ملی پوش نبود که شیشه رختکن را بشکند.

وی درباره عملکرد تیم فوتبال مس کرمان دراین بازی گفت: بازیکنان میانگین سنی شان پایین است به خاطر همین آنها نسبت به پرسپولیسی ها دونده و جنگنده تر بودند مسی ها به خاطر قاسمپور سرمربی شان که برخی از کرمانی ها برایش حاشیه درست کرده بودند با تمام قوا مقابل پرسپولیس بازی کردند و مزد بازی خوبشان را هم با سه امتیاز گرفتند.

رافت در مورد گفته های ژوزه که ارتفاع بالا و داور را جزو عوامل شکست تیمش معرفی کرد بیان داشت: ژوزه می خواهد با ذکر این عوامل شکست تیمش را توجیه کند، بازیکنان پرسپولیس چند سال است که در ارتفاع بالا بازی کردند و با شرایط آب و هوای کرمان آشنا هستند و اگر پرسپولیس بازی تاکتیکی و خوبی ارائه مي داد، ارتفاع بالای زمین ورزشگاه باهنر کرمان نمی توانست روی بازیش تاثیر منفی داشته باشد.

وی درمورد تعویض های انجام شده گفت: تعویض مهرداد پولادی درست نبود اما مابقی تعویض ها و آوردن جواد کاظمیان و غلامرضا رضایی قابل قبول بود چرا که ژوزه می خواست تیمش را سریعتر به گل تساوی برسد، غلام رضا رضایی و جواد کاظمیان هم به خاطر شرایط نامناسب روحی نتوانستند برای پرسپولیس مثر ثمر باشند.

وی درباره عدم گلزنی مهاجمان پرسپولیس اظهار داشت: مشکل گلزنی مهاجمان پرسپولیس به اول فصل بر می گردد، قاضی و انصاری فرد دو مهاجم پرسپولیس باید در ابتدای لیگ خودشان را از لحاظ روحی و روانی آماده بازی در باشگاه بزرگ پرسپولیس می کردند تا در کار گروهی و تیمی موفق عمل کرده و برای پرسپولیس گلزنی کنند.

پرسپولیس ها فقط از فاکتور ارسال از جناحین و راست و گلزنی از طریق ضربات سر قاضی و انصاری فرد استفاده می کنند که اکثر تیم های لیگ برتر به تکنیک آنها پی برده اند و نمی گذارند این دو مهاجم گلزنی کنند و باید ژوزه تکنیک های مختلف گلزنی را در تمرینات به مهاجمانشان بیاموزد.

وی درباره اعتراض تماشاگران به عملکرد ژوزه گفت: هفته سیزدهم لیگ برتر گذشته و پرسپولیس به وضعیت ایده آل نرسیده است تماشاگران انتظار دارند که تیم با این همه بازیکن خوب نتیجه بگیرد که متاسفانه تا الان سرخپوشان در ارائه بازی زیبا و امتیاز گرفتن ناکام ماندند.

وی درباره تشویق علی کریمی از سوی تماشاگران گفت: به نظرم مسئولان پرسپولیس بعد از بازی تیم ملی با کره چنوبی باید ژوزه را مجاب می کردند که کریمی رابه ترکیب تیم باز گرداند چرا که کریمی می توانست با تکنیکی که دارد در این شرایط به پرسپولیس کمک کند .

علی کریمی، هم باید بداند با یک معذرت خواهی چیزی از وی کم نمی شود و بلکه به بزرگی اش اضافه می شود.

وی درپایان خاطر نشان کرد: نیمی از بازیهای لیگ برتر گذشته و پرسپولیس تا الان نتوانسته انتظارات را برآورده کند امیدوارم ژوزه از فاکتور های مثبت تیم بهتر استفاده کند تا بازیهای روانتری از پرسپولیس در ادامه مسابقات ببینیم.

ناصر ابراهیمی: پرسپولیس مثل دهه 60 بازی می کند و می بازد

ناصر ابراهیمی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تهران نيز در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در سال های 60 و 70 تیم فوتبال پرسپولیس را به خاطر سانترهای مداوم به سمت دروازه مسخره می کردند و آن وقت ها می گفتند که پرسپولیس با سیستم علی اصغری بازی می کند حالا نیز در سال 91 با سرمربیگری مانوئل ژوزه مربی پرتغالی، پرسپولیس از فوتبال فقط سانتر کردن را بلد است.

وی ادامه داد: ما در 5 دوره، 4 جام را برای پرسپولیس در لیگ به دست آوردیم، تماشاگر از بازی های پرسپولیس لذت می برد و تعداد پاس های زیاد در هر بازی نشانگر جذابیت دیدارها بود و حالا پرسپولیس با سانترهای زیاد به هیچ چیز نمی رسد.


ابراهیمی تأکید کرد: مانوئل ژوزه اصلاً مربی گری بلد نیست، سپس مصاحبه می کند که آن قدر در پرسپولیس می مانم که تیم را قهرمان کنم، مربی گری که میلیاردی پول می گیرد باید این حرف ها را بزند، پرسپولیس خوب بازی نمی کند و باخت هم می آورد.

وی ادامه داد: تیم ها مقابل پرسپولیس با انگیزه بازی می کنند و در مقابل، بازیکنان پرسپولیس اصلاً انگیزه ندارد، پرسپولیس فقط می تواند به تیم های نابسامانی همچون مس کرمان سر و سامان بدهد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر پرسپولیس مهدوی کیا را نداشت چکار می کرد؟

مهدوی کیا پاس گل می دهد، گل می زند و تنها بازیکن با انگیزه پرسپولیس است و بعد از آن میثم نقی زاده به حساب می آید.

وی ادامه داد: هیچ کدام از بازیکنان انگیزه ندارند، این پرسپولیس بیمار است و درد دارد و هر فردی که در مورد مسائل صحبت می کند دلش برای این تیم می سوزد که هواداران بی شماری دارد.

ابراهیمی در پایان تصریح کرد: هافبک ها به انصاری فرد و قاضی آنچنان پاس نمی رسانند، این دو بازیکن در هر تیمی بازی کنند گل های زیادی را در طول فصل خواهند زد، پرسپولیس در داخل زمین برای مهاجمان خود برنامه ندارد، اگر این باخت ها را امثال ناصر ابراهیمی به دست می آورند او را دار می زنند ولی مانوئل ژوزه همچنان در پرسپولیس حضور دارد./آق


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار