سنندج/

خطر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در فصل سرما را جدی بگیرید!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مسمومیت با گاز منواکسید کربن با فرا رسیدن فصل سرما هر ساله منجر به بروز تلفات جانی می شود، که باید خانواده ها برای پیشگیری از این مشکلات نکات ایمنی را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، بیدارپور گفت: منو اکسید کربن گازی بی بو و بی رنگ است که برای پیشگیری از مسمومیت با این گاز باید از خوب کار کردن آبگرمکن، بخاری های گازی و نفتی مطمئن شد.
وی افزود: گاز گرفتگی بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن در اثر مکش نامناسب یا عدم مکش لوله های گازی و سوختن ناقص بخاری های نفت سوز اتفاق می افتد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: سردردهای خفیف و سنگین در اثر عدم اکسیژن رسانی مناسب، تهوع، استفراغ، سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو،احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه، تشنج و احساس آشفتگی، ناتوانی در تشخیص موقعیت و کاهش هوشیاری، اغماء و مرگ از مهمترین علائم افراد دچار مسمومیت با گاز منو اکسید کربن هستند که این علائم بستگی به مدت زمان استنشاق این گاز مرگ بار دارد.

وی در ادامه گفت: یکی از مهمترین راههای اطمینان از خروج دود ناشی از بخاری به درون لوله آن را خروج دود از دودکش دانست و عدم اشکال در هنگام روشن کردن بخاری در بار اول از راههای پیشگیری از مسمومیت با گاز منواکسید کربن است.

به گفته وی متاسفانه به دلیل عدم توجه برخی از افراد در هنگام نصب بخاری این گاز به درون اتاق پخش شده و لازم است حتما پنجره ها یا درب اتاق باز و هوا جریان پیدا کند./س

برچسب ها: گاز ، مسمومیت ، سرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.