استاندار تهران در کمیته کاهش آلودگی هوای تهران:

برخی مراکز معاینه فنی در چهارچوب قانون کار نمی کنند/25 اقدام در شرایط اضطرار آلودگی هوا

استاندار تهران با بیان اینکه برخی مراکز معاینه فنی خودرو ها در چهارچوب قانونی کار نمی کنند گفت:‌ برای شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران 25 اقدام پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز 6 آبان ماه جلسه کمیته کاهش آلودگی هوای تهران با حضور استاندار تهران  و دیگر مسئولین دستگاه های ذیربط در استانداری تهران برگزار شد.
مرتضی تمدن، استاندار تهران در جمع خبرنگاران ضمن اعلام آمادگی کامل دستگاه ها برای شرایط هوای تهران گفت:‌ با توجه به آمارها و پیش بینی های انجام شده هر سال با پدیده وارونگی هوا در شهر تهران مواجه هستیم لذا در کمیته کاهش آلودگی هوا مباحث کاربردی در زمینه مواجهه با این امر بررسی شد.
وی با اشاره به اقدامات پیش بینی شده برای کاهش آثار وارونگی هوا، اظهار کرد:‌25 اقدام در این جلسه ارائه و مورد تایید اعضا قرار گرفت.
تمدن با بیان اینکه در طول 7 ماه گذشته تهران از میان 220 روز، 17 روز پاک، 198 روز سالم، 5 روز ناسالم و يك روز بسیار ناسالم را تجربه کرده، ادامه داد: کاهش آلودگی هوا در سال 91 نسبت به 89، 90 روند خوب و مثبتی را داشته است.
استاندار تهران با بیان اینکه روزهای ناسالم در شهر تهران کاهش یافته است، گفت: کاهش ساعات کار ادارات، تعطیلی پنجشنبه مدارس،‌ افزایش محدوده طرح ترافیک، تغییر در مصرف سوخت واحدهای کشاورزی، نیروگاه ها، توسعه فضای سبز در غرب و شمال شرق تهران از جمله دلایل کاهش آلودگی هوای تهران است.
وی تصریح کرد: گاز رسانی 90 درصد به شهرها و روستاها، افزایش جایگاه های CNG به 207 جایگاه، گاز سوز شدن 3 هزار و 500 اتوبوس،‌ دقت در معاینه فنی و... را نیز از دیگر عوامل خواند.
تمدن با تاکید بر اینکه باید سهم ناوگان حمل و نقل عمومی از 64درصد به 75درصد ارتقا یابد، بیان کرد: متاسفانه 5 ساله شدن زمان معاینه فنی خودروها باعث بی اثر شدن برخی اقدامات شده است لذا پیشنهاد می دهیم مجلس زمان معاینه فنی خودروها را به 2 سال کاهش دهد.
وی با اعلام اینکه افزایش 2 هزار هکتاری فضای سبز  در دستور کار منابع طبیعی استان تهران قرار گرفته است، افزود:‌ تردد 3 میلیون موتورسیکلت در شهر تهران باعث به وجود آمدن یک منبع آلودگی در کنار گوش شهروندان شده است لذا با کمک و حمایت از بخش خصوصی باید به سمت تولید موتورسیکلت برقی حرکت کنیم.
استاندار تهران با تاکید بر اینکه گروه نظارت بر مراکز معاینه فنی، نظارت خود را بیشتر خواهد کرد، ادامه داد: طبق طرح پیش بینی شده قرار است کارگاه های تولید شن و ماسه در غرب تهران به نقطه دیگری انتقال یابند.
تمدن وجود 714 دوربین مدار بسته در شهر تهران را از عوامل تاثیر گذار در کاهش آلودگی هوا دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر سهم مترو در حمل و نقل  عمومی 10درصد می باشد که این مهم باید به 13درصد افزایش یابد./ز

برچسب ها: آلودگی ، هوا ، معاینه ، فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار