هزینه های کمر شکن پروتز ها هنوز کاهش نیافته است

بالا بودن هزینه دستگاه ها و به روز نبودن آن از عمده ترین مشکلات پروتز ها است.

علی هاشمی زاده سرپرست نمایشگاه و عضو شورای ملی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  پروتز یک علم بوده و آن را جایگزین دندان از دست رفته بیمار می کنیم و همچنین هنر دست تکنسین و کارشناسان ایران خیلی بالاتر از تکنسین های خارجی است.

وی در پاسخ به این که عمر مفید پروتز چقدر است عنوان کرد: معمولاً پروتز هایی که ساخته می شوند عمرهای مختلفی دارند، بسته به نگهداری آن 6 الی 7 سال عمر مفید و حتی بیشتر از 10 سال هم عمر میکنند.

هاشمی زاده افزود: پروتزهای که داخل کشور تولید می شود در مقایسه با پروتز های خارجی از نظر کیفیت مواد و طول عمر برتری بیشتری دارند.

وی در پاسخ به مشکلات این بخش از لحاظ علمی و اقتصادی اظهار کرد: مشکلات این بخش از لحاظ علمی و اقتصادی به روز نبودن و همچنین دستگاه ها که هزینه ی بالای دارد و ما از لحاظ دستگاه و مواد در مضیقه هستیم ولی سعی کردیم در این نمایشگاه آن را جبران کنیم.

وی خاطر نشان کرد: یک سری لابراتورهای که مجوز تاسیس از وزارت بهداشت دارند و یک سری هم غیر مجوز داریم که به صورت تقریبی 700 تا لابراتور مجوز دار داریم ولی آماری از غیر مجوز دار ها در دست نیست./ع2
برچسب ها: هزینه ، پروتز ، علم ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار