رودهن/

آمایش کشاورزی؛ شاه کلید توسعه کشاورزی فیروزکوه است

معاون برنامه ریزی و اداری- مالی فرمانداری فیروزکوه گفت: آمایش کشاورزی، شاه کلید توسعه کشاورزی و راهکار برون رفت این بخش از مسائل و مشکلات احتمالی آینده آن است.

ˈاسماعیل اسفندیارˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به در حال اتمام بودن برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان فیروزکوه اظهارداشت: با عنایت به برخورداری شهرستان وسیع فیروزکوه از قابلیت های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری و لزوم توجه به همه این مقوله ها در جهت توسعه منطقه با یک دیدگاه همه جانبه نگر، آمایش از ضروریات انکارناپذیراست.

وی خاطرنشان کرد: بطور نمونه در منطقه ˈگورسفیدˈ با عنایت به وجود تپه های فراوان، با حد فاصل زیاد می توان مرغداری های صنعتی را بطور متمرکز توسعه داد که تسهیل در خدمات زیربنایی، کاهش هزینه ها و در نتیجه صرفه اقتصادی را برای صاحبان این واحدها به دنبال خواهد داشت.

اسفندیار ادامه داد: ایجاد مجتمع های طرح توسعه کشاورزی در روستای ˈمزدارانˈ، مجتمع های تولید قارچ در روستای ˈطارسˈ، باغ های وسیع سیب در روستاهای ˈسله بنˈ، ˈسلمانˈ و ˈورسخوارانˈ و . . . نیز در قالب طرح آمایش کشاورزی برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح توسعه کشاورزی شهرستان، اذعان داشت: 280 هکتار از اراضی روستای ˈلزورˈ، 300 هکتار از اراضی روستای ˈاهنزˈ و 400 هکتار از اراضی روستای ˈنجفدرˈ با تشکیل تعاونی های بزرگ کشاورزی جهت کشت گل محمدی جانمایی و واگذرای موقت زمین ها انجام پذیرفته و حتی در روستای لزور چاله کنی در چهار هکتار و کاشت چهار هزار اصله نهال گل محمدی نیز صورت پذیرفته است.

اسفندیار گفت: با توجه به قرارگرفتن فیروزکوه بر سر راه سه استان کشور، وجود راه های مواصلاتی مناسب، برخورداری از اراضی و مراتع حاصلخیز و آب فراوان، شرایط و زیرساخت های لازم برای توسعه کشاورزی منطقه کاملا آماده و مهیاست.

معاون فرماندار فیروزکوه با بیان اینکه مهمترین هدف در آمایش کشاورزی تسهیل در خدمات رسانی به فعالان این بخش است، تصریح کرد: در این طرح تلاش می شود تا با لحاظ کردن بحث های فنی و کارشناسی و در نظر گرفتن شرایط فراروی بخش های صنعت و گردشگری، توسعه مزارع، بنگاه ها و واحدهای کشاورزی بر اساس راه های دسترسی، سهولت بهره گیری از شبکه سراسری گاز و دیگر خدمات زیربنایی صورت پذیرد./س


برچسب ها: آمایش ، کشاورزی ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.