پایگاه جدید پهپادهای آمریکایی در قاره سیاه

دولت امریکا در تلاش برای تشدید حملات مرگبار پهپادها به سومالی و یمن، پایگاه هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین خود را در جیبوتی گسترش داده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، ارتش امریکا از پایگاهی در جیبوتی، پهپادهای مسلح خود را بر فراز سومالی و یمن به پرواز در می‌آورد و قصد دارد پایگاهی دیگر در اتیوپی بنا کند.

در این گزارش آمده است، پهپادهای امریکایی حین انجام عملیات در سومالی و یمن، به طور متوسط ۱۶ بار در روز در این پایگاه فرود و یا به پرواز در می‌آیند.

پایگاه لمونیر همچنین محل استقرار اسکادران جت‌های جنگنده اف پانزده امریکا شده است که بر اساس گزارش‌ها در عملیات رزمی بر فراز یمن استفاده می‌شوند.

امریکا همچنین در اجرای عملیات پهپادها از دو کشور دیگر شرق افریقا، اتیوپی و جزایر سیشل، معروف است.

در همین حال، پایگاه امریکا در سیشل که در گذشته برای آغاز عملیات شناسایی پهپادها استفاده می‌شد، اینک میزبان پهپادهای مسلحی خواهد بود که از توان حمل و انتقال محموله‌های مرگ‌بار خود تا ۱۵۰۰ کیلومتر بیشتر برخوردار خواهند بود.

این درحالی است که عملیات پهپادهای امریکایی از اتیوپی و سیشل در مقایسه با این گونه عملیات‌ها در «کمپ لمونیر»، ناچیز است.

بر اساس این گزارش، لمونیر محور یک شبکه درحال گسترش امریکا از پایگاه‌های عملیات شناسایی و پهپادهای امریکایی در افریقا به شمار می‌آید.

افزون بر این، کشورهایی دیگر از جمله افغانستان، لیبی و پاکستان هدف حملات مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی قرار گرفته‌اند.

امریکا ادعا می‌کند عملیات پهپادها که سیا عامل آن است، با هدف حمله به جنگجویان صورت می‌گیرد، اما گزارش شاهدان و آمار و ارقام مقامات محلی نشان می‌دهند این حملات به تلفات گسترده غیرنظامیان منجر شده است.
برچسب ها: پهپاد ، آمریکا ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار