افشای ابعادی تازه از رسوايی مجری سابق بی بی سی

رسوایی کودک آزاری جیمی ساویل مجری سابق شبکه بی بی سی همچنان تیتر نخست روزنامه‌های انگلیس است و پلیس این کشور اعلام کرده که بیش از 300 قربانی دیگر را که در زمان وقوع تجاوز زیر 16 سال داشته‌اند، شناسایی کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، رسوایی کودک آزاری جیمی ساویل مجری سابق شبکه بی بی سی همچنان تیتر نخست روزنامه‌های انگلیس است و پلیس این کشور اعلام کرده که بیش از 300 قربانی دیگر را که در زمان وقوع تجاوز زیر 16 سال داشته‌اند، شناسایی کرده است.ساویل که در اکتبر سال گذشته در سن 84 سالگی درگذشت، یکی از مجری‌های مشهور برنامه‌های کودکان در انگلیس بود.

سخنگوی انجمن ملی جلوگیری از خشونت علیه کودکان(ان اس پی سی سی) گفت: به نظر می‌رسد جیمی ساویل یکی از فجیع ترین مجرمان جنسی بوده که این انجمن تا به حال با آن برخورده است.

افسر ارشد پلیس مسئول تحقیقات درباره ساویل نیز گفت: پلیس با یک پرونده سوءاستفاده جنسی در مقیاس بی سابقه‌ای مواجه شده است.

پلیس لندن که بزرگترین نیروی پلیس در بریتانیا محسوب می‌شود، طی سه هفته گذشته تحقیقات گسترده‌ای را در سرتاسر بریتانیا درباره ساویل انجام داده است.

افسران پلیس لندن با بیش از صد زن صحبت کرده‌اند که می‌گویند در کودکی از سوی ساویل مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.

در مجموع تاکنون 300 نفر گفته‌اند که ساویل آنها را مورد تجاوز قرار داده که برخی موارد به 50 سال قبل باز می‌گردد.

پیتر اسپیندلر افسر پلیس گفت که تحقیقات مشخص کرده افراد دیگری نیز وجود دارند که ممکن است قربانی ساویل بوده باشند.

در حال حاضر پس از آنکه مشخص شده دستکم هفت تحقیق درباره فعالیت‌های ساویل در دهه 1980 آغاز و سپس رها شده، صلاحیت و شایستگی پلیس انگلیس زیر سوال رفته است.

این در حالیست که پلیس می‌گوید: در آن زمان به دلیل اینکه قربانیان گفته‌اند تمایلی به پیگیری پرونده ندارند و همچنین به دلیل نبود شواهد کافی تحقیقات را رها کرده است. اما این رسوایی به وجهه شبکه بی بی سی به شدت آسیب زده است.

گفته می‌شود برخی از تجاوزات جنسی ساویل در محل شبکه بی بی سی و قبل و بعد برنامه تلویزیونی صورت گرفته است.

افشای رسوایی جنسی ساویل باعث شده که چندین تن از مجریان زن مشهور بی بی سی اعلام کنند که در دهه 1980 در این شبکه مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند.

بی بی سی در حال حاضر اعلام کرده که تحقیقات جداگانه‌ای را درباره پرونده کودک آزاری و آزار جنسی شروع کرده است.

 اگر در آینده نزدیک افراد مشهور دیگری در رابطه با رسوایی جنسی ساویل دستگیر شوند، این مسئله باعث تشدید یکی از بدترین رسوایی های فاش شده در رسانه‌های انگلیس در چند دهه اخیر خواهد شد.
برچسب ها: بی بی سی ، رسوایی ، مجری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار