رقابت بی سابقه نامزدهای انتخابات آمريکا طی دو قرن اخير

رقابت دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا به شکل بسیار نادری نزدیک و نفس گیر شده است، به نحوی که چنین رقابت تنگاتنگی در تاریخچه رقابتهای انتخاباتی این کشور در دو قرن اخیر سابقه نداشته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز آمریکا، آخرین نظرسنجی به عمل آمده در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را حاکی از آن دانست که چهل و نه درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی میت رامنی را به عنوان نامزد برگزیده ی خود معرفی کرده اند، در حالیکه چهل و هشت درصد از این شرکت کنندگان باراک اوباما را برگزیده اند.

این شبکه به وجود احتمال برابری این دو نامزد در میزان کسب آراء کالج انتخاباتی اشاره و اعلام کرد ممکن است رامنی و اوباما تعداد یکسانی از مجموع پانصد و سی و هشت رأی کالج انتخاباتی آمریکا را به خود اختصاص دهند. چنین رویدادی از سال هزار و هشتصد میلادی تا کنون سابقه نداشته است.

در صورتیکه این تساوی بوجود آمده و هر یک از نامزدها تعداد دویست و شصت و نه رأی را از آن خود کنند، تصمیم گیری در خصوص تعیین برنده ی نهایی انتخابات به مجلس نمایندگان آمریکا واگذار خواهد شد.
اعضای این مجلس در ماه ژانویه سال آینده میلادی با برگزاری انتخابات داخلی، رئیس جمهور بعدی کشور را برمی گزینند و انتخاب معاون رئیس جمهور نیز توسط اعضای کنگره صورت خواهد گرفت.

در صورتیکه چنین وضعیتی بوجود آید احتمال بالاتری وجود خواهد داشت که رامنی به عنوان پیروز انتخابات معرفی شود چراکه اکثریت اعضای مجلس نمایندگان آمریکا را جمهوریخواهان تشکیل می دهند.
در این صورت، انتظار آن می رود که مجلس سنا که اکثریت اعضای آنرا دموکراتها تشکیل می دهند در آراء خود جو بایدن معاون کنونی رئیس جمهور آمریکا را در سمت خود باقی نگاه دارند.
برچسب ها: آمریکا ، اوباما ، رامنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار