اخبار ویژه روزنامه‌های صبح یکشنبه؛

ورود استامينوفن و ترامادول به کشور ممنوع شد

کارمندان زن قراردادي برخي وزارت خانه ها از حق عائله مندي محروم شدند، بازدید 4 وزیر احمدی‌نژاد از زندان اوین، درخواست برکناری احمدی‌نژاد توسط هاشمی، خاتمی: ‌من نگفتم تقلب شده، آيت‌الله مصباح شخصا وارد معركه شده است، ناگفته‌های لاریجانی از اتفاقات سال۸۸، خبرسازی جعلی، تکذیب رایزنی ‌جاسبی، 47بار نام ایران، شکنجه گر معروف ساواک دستگیر شد و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های یکشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز یکشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:



روزنامه کیهان:

گاردين: آمريكا و انگليس در سوريه شكست سختي خورده اند

«سياست آمريكا و انگلستان و عربستان در سوريه شكست سنگيني خورده است و غرب بايد به راه حل سياسي با حضور ايران و روسيه بازگردد.»

روزنامه گاردين با تحليل اوضاع سوريه نوشت: تنها راه حل بحران در سوريه، راه حل سياسي است كه ايران و روسيه هم در آن مشاركت داشته باشند و جنگ متوقف شود. ديپلماسي غرب در قبال اين بحران فاجعه بار بوده است. بان كي مون خواستار آتش بس و تحريم تسليحاتي گروه هاي درگير شده، چيزي كه چالشي ديگر در برابر سياست سردرگم غرب است.آمريكا و انگليس و فرانسه و متحدان آنها (عربستان، تركيه و قطر) بايد اين واقعيت را بپذيرند كه قرار نيست هيچ طرفي از طرف هاي درگير در ناآرامي هاي سوريه، پيروز ميدان معرفي شود. درخواست تركيه براي مداخله نظامي غرب هم چاره اين بحران نيست. اكنون وقت آن است كه قدرت هاي غربي و كشورهاي عرب تامين كننده سلاح از شورشيان بخواهند اگر بشار اسد آتش بس اعلام كرد، آنها هم چنين كنند.

گاردين مي افزايد: «غرب بايد بپذيرد و به ياد داشته باشد كه تلاش براي تغيير رژيم در سوريه هرگز به حقيقت نخواهد پيوست. اين جنگ،نيابتي است كه در آن عربستان و غرب مقابل ايران و روسيه و چين و متحدان آنها قرار گرفته اند. روسيه و چين به شدت به اهداف غرب بد گمانند. آنها مصرانه مي گويند كه آنها هيچوقت به سازمان ملل چراغ سبز نشان ندادند كه از حمله نظامي غرب به ليبي حمايت كند. آنها اعلام كردند كه مثل سال گذشته فريب نخواهند خورد. غرب با حمله به عراق هم چندان كاري از پيش نبرد جز آن كه باعث بدبيني بيشتر نسبت به غرب شد. ليبي هم كه امروز صحنه تاخت و تاز جنگجويان شبه نظامي و جهادگران است و جايي است كه سفير آمريكا را در آنجا كشته اند از اين رو نمي توان نسخه غرب براي ليبي را اينجا در سوريه هم پيچيد.»

گاردين با تأكيد بر اينكه بي ثباتي در سوريه به نفع غرب نيست و بايد از ايران و روسيه كمك گرفت، نوشت: راه حل سياسي تنها راه حل است اما به شرطي كه آمريكا و انگلستان و عربستان از موضع فعلي خود دست بردارند. ماندگاري بشار اسد به مذاق آنها خوش نمي آيد اما بايد پذيرفت كه سياست فعلي آمريكا و انگليس در سوريه شكست سنگيني خورده است. سياست هاي فعلي فقط هياهو و آب در هاون كوبيدن است.


آمريكا نگران است تحريم ها به انفجار قيمت نفت بينجامد

دولت اوباما براي تحريم نفت ايران با چالش ها و دشواري هايي روبرو است.

خبرگزاري رويتر در اين باره نوشت: اوباما بايد تصميم مهمي بگيرد. چالش پيش روي او اين است كه بايد بين اعمال فشار بر ايران و ممانعت از افزايش غيرقابل كنترل قيمت نفت توازن ايجاد كند. آمريكا زماني مي تواند معافيت هاي شش ماهه تحريم هاي واشنگتن را تمديد كند كه مطمئن شود چين، كره جنوبي، هند و كشورهاي ديگر از خريد نفت از ايران خودكفا شده اند. احتمال دارد اقدام سخت گيرانه براي قطع مناسبات برخي كشورها با صنعت نفت ايران، قيمت سوخت را به طور قابل توجهي افزايش دهد و اين افزايش قيمت در نهايت به سود ايران و به ضرر متحدان آمريكا تمام خواهد شد. از سويي ديگر، اتخاذ موضع نرم نيز انتقاد كنگره و اسرائيل را برخواهد انگيخت. ماه دسامبر (آذر) ضرب الاجل تعيين استثناهاي جديد (واردات نفت ايران، براي كشورهايي نظير چين و هند و كره جنوبي است.

ترور هوسر، يكي از شركاي «گروه راديوم» شركت هاي مشاوره اي اقتصاد و سياست مستقر در نيويورك مي گويد دولت ايالات متحده بايد كاهش سطح واردات نفت ازايران را با دقت و احتياط و با توجه به ميزان تأثير آن بر نوسان قيمت ها مورد بررسي قرار دهد، زيرا افزايش قيمت نفت به سود ايران تمام خواهد شد و به متحدان واشنگتن لطمه وارد مي كند و در نهايت تأثير منفي بر اقتصاد جهاني خواهد داشت.

هوسر كه يكي از مشاوران پيشين وزارت امور خارجه آمريكاست مي گويد«اگر فشارها بيش از حد افزايش پيدا كنند و قيمت نفت بالا برود، مؤثر بودن تحريم ها تحت الشعاع قرار مي گيرد و حمايت كشورهاي ديگر از تحريم ها كاهش پيدا خواهد كرد.»

به گزارش رويتر، وي ميزان موفقيت واشنگتن براي افزايش فشار تحريم ها و نيز توانايي آمريكا براي ثابت نگهداشتن نسبي قيمت بازارهاي نفت را مورد ترديد قرار مي دهد.

رويتر اضافه كرد: دولت ايالات متحده به احتمال بسيار براي تمديد استثناي چين با انتقادها و فشارهاي سياسي بسيار جدي روبرو خواهد شد. چين رسماً با تحريم هاي ايالات متحده (عليه ايران) مخالفت كرده است، اما پكن پس از كاهش سطح صادرات (نفت از ايران) در نيمه اول سال جاري در ماه ژوئن، يك بار مشمول استثناي قانون تحريم ها شد.

با وجودي كه سطح واردات نفت چين از ايران در ماه ژوئن به بالاترين سطح يازده ماه گذشته رسيد، نرخ واردات اين كشور در ماه ژوئيه و اوت به 25درصد كمتر از ميزان واردات دوره مشابهي در سال 2011 كاهش يافت. نرخ واردات چين از ايران در نيمه اول سال در مقايسه با سال گذشته ميلادي، بيست درصد كاهش يافته بود.

يكي از مشاوران ارشد كنگره، به شرط افشا نشدن نامش به خبرگزاري رويترز گفته است «داستان چين خيلي متفاوت است و نگراني ما اين است كه دولت (آمريكا) به چين چراغ سبز نشان دهد تا از رويارويي با بزرگترين وام دهنده به آمريكا خودداري كند.» تحليلگران معتقدند احتمال دارد آمريكا در زمينه تحريم واردات نفت ايران، براي چين استثنا قائل شود. كولگان، استاد دانشگاه آمريكايي معتقد است اگر واشنگتن و پكن وارد يك جنگ بازرگاني شوند، پيامدهاي تجاري چنين اقدامي مبهم، اما به احتمال زياد بسيار بد خواهند بود.»


آمريكا زمان صدام ميزبان مهندسان هسته اي عراق بود

انديشمند و پژوهشگر سرشناس آمريكايي با انتقاد از سياست هاي دولت آمريكا در تعامل با موضوع هسته اي ايران، اظهار داشت: ايران به هيچ وجه خطر هسته اي به شمار نمي آيد؛ بلكه آمريكا و رژيم صهيونيستي تهديد واقعي براي جهان هستند.

به گزارش شبكه العالم، «نوام چامسكي» در دانشگاه آمريكايي قاهره به بررسي رفتار آمريكا در تعامل با تغييرات خاورميانه در تاريخ معاصر پرداخت و با اشاره به حمايت آن كشور از رژيم بعثي صدام در جنگ تحميلي عليه ايران گفت: اين حمايت ها به حدي بود كه حتي مهندسان هسته اي عراقي نيز به آمريكا دعوت شدند.

چامسكي با اشاره به حمايت غرب از رژيم هاي ديكتاتوري در كشورهاي جهان سوم اظهار داشت: آمريكا فقط از دمكراسي هايي كه در راستاي منافع خودش باشند حمايت مي كند.

اين منتقد آمريكايي همچنين به خطر رژيم صهيونيستي (براي صلح و امنيت جهاني) اشاره كرد و گفت، سرلشكر بتلر رئيس سابق اداره تحقيقات استراتژيك اذعان كرده است، براساس نظرسنجي هاي انجام شده در اروپا رژيم صهيونيستي از خطرناك ترين رژيم هاست.

چامسكي خاطرنشان كرد، در صورتي كه پرونده رژيم صهيونيستي و آمريكا را بررسي كنيم، آن را مملو از اقدامات سركوبگرانه خواهيم يافت. اما اين دو همچنان به دنبال حمله به كشورهاي ديگر و دخالت در امور داخلي آنها و روابط بين المللي شان هستند.



روزنامه وطن امروز :

بازدید 4 وزیر احمدی‌نژاد از زندان اوین

رسانه‌های خبری روز گذشته خبر دادند در دوران ریاست آیت‌الله لاریجانی بر قوه قضائیه؛ وزیران اطلاعات، کشور، بهداشت و دادگستری، 20 استاندار، 5 هیات خارجی، 100 نماینده مجلس و بیش از 90 فرماندار از زندان‌های کشور بازدید کرده‌اند.


خاتمی: ‌من نگفتم تقلب شده

محمد خاتمی در دیدار تعدادی از دانشجویان که روز سه‌شنبه هفته گذشته در حیاط دفتر کارش برگزار شد، گفته است: «من در انتخابات سال 88 هیچگاه از واژه تقلب استفاده نکردم».

وی همچنین تاکید کرده است: «من قبلا معتقد به مردمسالاری دینی بودم اما الان معتقد به مردمسالاری سازگار با دین هستم».


دروغ جديد بي‌بي‌سي درباره پارازيت

‌ماه گذشته، شبکه بي‌بي‌سي فارسي با يکي از شرکت‌هاي فروشنده تجهيزات پارازيت در چين مکاتبه‌اي انجام داد و به نقل از کارشناسان اين شرکت چيني مدعي شد پارازيت‌ها براي سلامتي انسان مضر است اما بار ديگر سياست‌هاي دروغ‌پراکني شبکه سلطنتي برملا شد.

با نزديک شدن به زمان انتخابات رياست جمهوري، عوامل مطبوعاتي و رسانه‌هاي وابسته به اپوزیسيون خارج‌نشين دست به کار شدند تا فتنه‌اي ديگر را برپا کنند. در اين ميان بي‌بي‌سي‌فارسي هم بحث پارازيت‌ها را پيش گرفت و با تهيه گزارشي سعي كرد اين امر را القا کند که پارازيت‌ها براي انسان مضر است.

در اين گزارش، شبکه سلطنتي انگلیس با يکي از شرکت‌هاي فروشنده تجهيزات پارازيت در چين ارتباط برقرار کرده و به نقل از کارشناسان اين شرکت چيني مدعي شد پارازيت‌ها براي سلامتي انسان مضر است.

بي‌بي‌سي البته پاسخ اين شرکت را بدون هيچ سندي منتشر کرد بر همين اساس بود كه باشگاه خبرنگاران، پس از انجام تحقيقات، همان شرکت چيني که با شبکه بي‌بي‌سي فارسي مکاتبه کرده بود را پيدا کرده و با آن مکاتبه کرد.

در ايميلي كه به شرکت چيني wondelrland Technology Co. ltd ارسال شد از مسؤولان اين شرکت درباره تاثيرات منفي پارازيت‌هاي ماهواره‌اي روي سلامتي انسان سوالاتي پرسيده شد.

کارشناس مربوط در پاسخ چنين بيان کرد:

پارازيت‌هاي ماهواره‌اي آسيبي به انسان نمي‌رساند زيرا قدرت خروجي آن حداکثر 20 وات بوده و 30 متر بالاي ساختمان‌هاي مسکوني قرار مي‌گيرد بنابراين جایی براي نگراني نيست.



روزنامه خراسان:

کارمندان زن قراردادي برخي وزارت خانه ها از حق عائله مندي محروم شدند

در حالي که بر اساس اعلام دولت، تمام زنان کارمند حتي بانوان مجرد از کمک هزينه عائله مندي برخوردار خواهند بود، برخي مسئولان ارشد وزارتخانه ها با ارسال دستورالعملي به امور اداري دستگاه هاي مربوط تاکيد کرده اند که اين حقوق فوق العاده صرفا به کارکنان رسمي و پيماني قابل پرداخت خواهد بود.


ورود استامينوفن و ترامادول به کشور ممنوع شد

بر اساس دستور جديدي که وزارت بهداشت به تمام شرکت هاي وارد کننده دارو ابلاغ کرده، از ابتداي آبان ماه درخواست براي واردات 118 قلم دارو از جمله استامينوفن، قرص هاي سرماخوردگي و ترامادول پذيرفته نخواهد شد. وزارت بهداشت همچنين در اين ابلاغيه، 170 قلم داروي ديگر را جزو اقلامي اعلام کرده که ممکن است به زودي واردات آن ها به کشور ممنوع شود.



روزنامه تهران امروز:

ناگفته‌های لاریجانی از اتفاقات سال۸۸

لاريجاني مي‌گويد: شنبه پس از انتخابات ۸۸، نظر رهبری این بود که ما زودتر اعلام موضع کنیم، بنده همان موقع اطلاعیه دادم و نظرم را اعلام کردم و بعد از آن هم به آقای موسوی هم توصیه کردم که جامعه را ملتهب نکند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگويي با فارس که وی را درباره مواضعش در فتنه ۸۸ مورد سوال قرار داده بود، اظهار كرده است كه چند نکته در این رابطه وجود دارد؛ شما گفتید که مسائل را شفاف بیان کنید، من هم آماده‌ام، چرا که من کسی نیستیم که در پستو حرف بزنم و مجموع صحبت‌های من از روز اول انتخابات تا الان وجود دارد و اینها چیز پنهانی هم نیست.

وی افزود: متاسفانه عده‌ای نمی‌خواهند که مسئله روشن شود و تصور می‌کنند که اگر به کسی تهمتی بزنند و دروغی بگویند چیز خوبی است. من هم که نمی‌توانم هر روز بگویم که شما دروغ گفته‌اید؛ بعضی از آقایان حرف دروغی را به من نسبت دادند و من گفتم که حرف‌شان دروغ است ولی باز هم آن را تکرار کردند.

لاريجاني ادامه داد: عده‌ای قصد بهره‌برداری سیاسی داشتند که این مسئله یک عقبه اجتماعی هم پشت سرش داشت؛ به هر حال عده‌ای در آن زمان معترض بودند و تصور اشتباهی برای آنها شکل گرفته بود و در واقع این افراد وضع تهران را با جاهای دیگر مقایسه می‌کردند.


درخواست برکناری احمدی‌نژاد توسط هاشمی

پس از مصاحبه فاطمه هاشمي با يكي از رسانه‌هاي خارجي‌، فاطمه هاشمی رفسنجانی که دارای سوابقی چون فعالیت در انجمن همبستگی زنان، تدریس در دانشگاه آزاد و مدیریت بنیاد بيماري‌هاي خاص بوده، ظاهرا به جهت فراغت زیاد و انجام سفرهای متعدد به خارج از کشور و همراهی با خارج نشینان، به انجام مصاحبه با رسانه‌های خارجی می پردازد، که بعضا تبعاتی را نیز به‌دنبال داشته است.

وی که به‌جای پیگیری امور مربوط به بیمارهای مرکز زیر نظر خود، به مصاحبه و اظهارنظر مختلف مسائل سیاسی روی آورده و در این زمینه‌ها اظهارنظر می نماید، به ادعای بسیاری از مسئولین بنیاد، بیشترین سهم بودجه مرکز خود را در دولت فعلی داشته و امسال (مبلغی بیش از بیست میلیارد تومان اعتبار) از محل بودجه 91 اخذ و عموما به ورود دستگاه‌های دیالیز تخصیص داده ـ که هر نهاد دولتی مي‌تواند این کار را بکند ـ در اظهارنظر عجیبی اعلام داشته که باید آقای احمدي‌نژاد برکنار و انتخابات زودرس برگزار شود!

البته این نظریه موضوع جدیدی نبوده و سال‌هاست که خانواده و همراهان این خانم به اشکال مختلف مطرح می‌نمایند. اما نکته عجیب آن‌است که این خانم به‌جای حل مشکلات و معضلات موجود در مرکز بيماري‌هاي خاص و شمارش درست پولهای بی‌حساب به دست آمده از صندوق‌های کمک‌های مردمی در دفتر خود، در خصوص مسائل کلان نظام که هیچ ربطی به تخصص‌ و حوزه کاری وی ندارد، ورود می‌کند.


آيت‌الله مصباح شخصا وارد معركه شده است

حجت‌الاسلام مجتبي آقاتهراني معلم اخلاق دولت با بيان اينكه نبايد ترسيد و بايد وارد معركه شد، گفته است: زماني آيت‌الله مصباح‌يزدي شخصا خودش وارد معركه شده و در خطبه‌هاي پيش از نماز جمعه به دفاع از اسلام واقعي پرداخت و امروز راهي كه توسط ايشان شكل گرفته مي‌تواند بسيار تاثيرگذار باشد.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري ادامه داد: سخنان رهبري در هفته گذشته در زمينه‌هاي گوناگون بخصوص سبك زندگي بايد مورد توجه جدي ما قرار گيرد و نظام فرهنگي و بسته فرهنگي مناسبي شكل گيرد و بستر براي تمدن اسلامي آماده شود تا مسئوليني نگويند كه كار اخلاقي و فرهنگي قانون بردار نيست و به اين بهانه آن را رها كنند. لذا بايد با كار و تلاش و تحقيق بسته فرهنگي آن را آماده كنيم.

به گفته وي ،با اينكه هنوز كار چنداني صورت نگرفته و خيلي از سخنان بيان نشده، استكبار نمي‌تواند ببيند حتي همين اندازه هم صداي شما به گوش جهانيان برسد و اگر به طور جدي در اين زمينه وارد شده و حقايق را بيان كنيد، قطعا تاثيرگذاري آن شديدتر و دشمني آنها نيز با شما بيشتر خواهد شد.


روزنامه قدس:

خبرسازی جعلی

تعدادی از رسانه‌های معاند عربی با انتشار تصویری، مدعی شدند که همسر وسام الحسن، مقام ارشد امنیتی که در انفجار اخیر بیروت کشته شد، از دست دادن با غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در بیروت که برای تسلیت گویی حاضر شده بود، خودداری کرده است.

این در حالی است که مقامات ایرانی از دست دادن با زنان خودداری می‌کنند.


47بار نام ایران

در سومین مناظره وآخرین مناظره میان باراک اوباما و میت رامنی پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این دو نامزد 47 بار از ایران نام بردند.


تکذیب رایزنی ‌جاسبی

محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از انتشار خبری درباره رایزنی جاسبی برای تعلیق دو هفته‌ای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اصلاً چنین درخواستی از سوی رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی مطرح نشده است.

شکایت مهدی هاشمی از 2روزنامه

وکیل خانوادگی هاشمی رفسنجانی هفته گذشته با حضور در شعبه 9دادسرای فرهنگ و رسانه، شکایت مهدی هاشمی از دو روزنامه دیگر را به ثبت رساند. گفته می‌شود یکی از این روزنامه ها، روزنامه ایران بوده است.


با بزرگان نظام مشورت می کنم

محمدرضا عارف، معاون اول خاتمی گفت:الان نامزدی من قطعی نیست و با هیچ مقام یا فردی مشورت نکرده‌ام. اگر به جمع‌بندی‌برسم که بیایم، قاعدتاً مشورتهایی را با برخی بزرگان نظام خواهم داشت.


این دیدار محرمانه بوده

حجت الاسلام محمدحسین شمس، مدیر دفتر حضرت آیت ا... نوری همدانی، با اشاره به دیدار محرمانه و خصوصی محسن رضایی با این مرجع تقلید و انعکاس برخی اخبار از این دیدار مبنی بر اعلام آمادگی این مرجع تقلید برای میانجیگری برای رفع اختلاف بین رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه، گفت:با توجه به محرمانه بودن دیدار آقای محسن رضایی با آیت ا... نوری همدانی جزئیاتی از این دیدار منتشر نشده است.


افسران ما قصد تجاوز نداشتند!

شیعه آنلاین:«صباح الأحمد الصباح» امیر کویت پس از حوادث اخیر کشورش طی اظهاراتی از شهروندان مورد تعرض قرار گرفته عذرخواهی کرد و گفته است: وا... افسران قصد تجاوز به کسی را نداشتند!


واکنش حاج منصور به شکایت دولتی ها

شنیده شده حاج منصور ارضی از مداحان معروف پایتخت که اخیراً با شکایت برخی از اعضای دولت مواجه شده است، در حسینیه صنف لباس فروش‌ها در خیابان سعدی به شکایت دولت اشاره کرده و گفته است: توهین به انبیا و ائمه جرم محسوب شده و طبق قانون تا شش ماه حبس و شلاق دارد.

او گفته است که این بند قانونی را به وکیل خود متذکر شده است.

حاج منصور همچنین بدون اینکه به فرد خاصی اشاره کند، نسبت به برخی اقدامات مسؤولان انتقاد و به حاضرین توصیه کرد، گرانی‌ها را تحمل کنند.


بازدید چهار وزیر احمدی نژاد از زندانها

خبرها حاکی است که در دوران ریاست آیت ا... آملی لاریجانی بر قوه قضاییه 4 تن از وزیران دولت احمدی نژاد از زندانها بازدید داشته اند.وزیران اطلاعات، کشور، بهداشت و دادگستری، این بازدیدها را انجام داده‌اند.


فیلم توقیفی نمی خریم

جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه اعتراض خودمان را از فیلم «یک خانواده محترم» نشان داده و از آن شکایت کرده‌ایم، درباره خرید فیلمهای توقیفی گفت: بودجه‌ای برای خرید فیلم نداریم.


یک درخواست جالب

‌سید باقر پیشنمازی، معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان از ارسال درخواست وزارتخانه به سازمان ثبت احوال کشور برای ثبت دلایل همه طلاق‌ها، خبر داد وگفت: طی نامه‌ای از سازمان ثبت احوال درخواست کرده‌ایم تا به جهت تحلیل علمی و پژوهشی عوامل و دلایل همه طلاق‌ها ثبت شود.


هشدار به اخلالگران بازار

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، معاون اول قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه تمام تلاش خود را برای مبارزه صد درصدی با اخلالگران بازار سکه و ارز به کار خواهد گرفت.


خالی بندی صهیونیستها

وب‌سایت روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از موشه یعلون، وزیر سیاستهای راهبردی این رژیم مدعی شد که ایران از طریق خاک سودان جنگ افزار و مهمات به مقاومت می‌رساند ودرکارگاه منهدم شده در جنوب خارطوم، برای حزب‌ا... لبنان«پهپاد» تولید می‌شده!


رفت و آمد مشکوک سلفی‌ها

العالم: بتازگی شخصیتهای سیاسی سلفی به مراجعه کنندگان عادی سفارت آمریکا در قاهره تبدیل شده اند.


شکنجه گر معروف ساواک دستگیر شد

یکی از شکنجه گران معروف ساواک پس از 33 سال زندگی مخفیانه سرانجام در مهرشهر کرج دستگیر شد.

وی با تغییر قیافه در یک آژانس تاکسی تلفنی کار می کرد.



روزنامه جمهوری اسلامی:


* خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي از اردبيل خبر داد: يكي از تريلرهاي حامل نفت با مشخصات كششي كه از اردبيل به مقصد نوار مرزي سيستان و بلوچستان بارگيري كرده بود در ايست و بازرسي سراوان توقيف شد.

همين خبر مي‌افزايد: به دليل عدم نظارت لازم، طي سال‌هاي اخير مقادير زيادي انرژي، خودروهاي سنگين و ساير امكانات عمران و آباداني استان اردبيل توسط بعضي شركت‌هاي دولتي براي نقل و انتقال كالاهاي قاچاق به ويژه نفت مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

با اينكه بعضي از مرتكبين چنين جرائمي در دادگاه‌هاي بدوي و تجديدنظر به مجازات سنگين محكوم شده اند، متأسفانه اين قبيل سوءاستفاده‌ها همچنان ادامه دارد.



* مفاسد اخلاقي عرصه فوتبال در غرب به مرحله تهوع آوري رسيده است. خواهر يكي از فوتباليست‌هاي انگليس در مصاحبه‌اي با سان اعلام كرد كه با برادرش به مدت 8 سال رابطه نامشروع داشته است. او كه حالا از اين كارش پشيمان شده، گفت: اشتباه بزرگي را مرتكب شدم.

رابطه خودم را با شوهرم به خطر انداختم تا با برادرم رابطه داشته باشم. بعضي رسانه‌ها نوشته‌اند فوتباليست‌ها به جاي آنكه با رفتارشان الگوي مردم باشند، موجب فساد اخلاق شده‌اند.

رابطه نامشروع "راين گيگز" با خواهرش يكي از آن داستان‌هايي است كه هر روز داغ‌تر مي‌شود و مايه تأسف دنياي فوتبال است. راين گيگز درحال حاضر براي منچستريونايتد توپ مي‌زند.

ناتاشا، خواهر گيگز گفت: اميدوارم همسرم مرا ببخشد. با اين كارم شهرت رايان را هم به خطر انداختم، مطمئنم كه او از افشاي رازمان ديوانه خواهد شد اما مي‌خواهم همه چيز را درباره رابطه مان بگويم.

حالا ديگر همه به من مثل يك احمق نگاه مي‌كنند. كاش مي‌شد مردم مرا طور ديگري ببينند. من هم مثل ساير آدم‌ها، يك آدم عادي هستم.


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار