ارومیه/

برای پیشبرد اهداف اختلافات بین مسئولان باید کاهش یابد

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: توسعه کشت در آذربایجان‌غربی مورد توجه قرار گرفته است، در این راستا باید به حفظ منابع زیرزمینی نیز توجه شود.

نقی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: چهار جلسه با سازمان جهاد کشاورزی استان برای تعیین تکلیف اراضی کشت توسعه تشکیل شده است تا وضعیت آب‌رسانی به این اراضی مشخص شود.

وی با اشاره به تشکیل چهار جلسه دیگر در شهرستان‌ها در این زمینه، تصریح کرد: در پلدشت، شوط، ماکو و قره‌ضیاءالدین مشکل آب داریم.

کریمی با اشاره به واگذاری آب در گذشته به برخی اراضی، افزود: با وجود اینکه با واگذاری آب به برخی اراضی در این شهرها در گذشته موافقت شده است ولی صاحبان زمین تاکنون مراحل اداری برای دریافت آب را طی نکرده‌اند یعنی در این اراضی مجوز برداشت آب وجود دارد ولی برداشتی انجام نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه میزان این اراضی استخراج شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا 8 هزار هکتار از اراضی مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.

کریمی با تاکید بر کشت گلخانه‌ای محصولات، گفت: کشت گلخانه‌ای گام دیگری در راستای کاهش میزان آب مصرفی برای توسعه کشاورزی است.

وی گفت: توسعه کشت یکی از ضروریات است ولی باید توجه کرد که با توسعه کشت از منابع آبی نیز حفاظت کنیم.

کریمی اظهار داشت: با توجه به اینکه امروزه روش‌های نوین آبیاری و کشت در دنیا و ایران مرسوم شده است می‌توانیم کشاورزان را به سوی این نوع کشت‌ها و روش‌های نوین آبیاری هدایت کنیم تا شاهد از بین رفتن منابع آبی نیز نباشیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی و تعامل هرچه بیش‌تر مسئولان حوزه‌ها و بخش‌های مختلف هستیم.

کریمی توسعه کشت در استان را ضروری دانست و افزود: در این میان باید حفظ و نگهداری از ذخایر زیرزمینی را نیز مد نظر قرار دهیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.