معترضان ايتاليايي خشم و انزجار خود را با حمله به چند بانک نشان دادند

تظاهرات اعتراض آميز مخالفان سياستهاي ماريو مونتي، نخست وزير ايتاليا در خيابانهاي رم، پايتخت اين کشور به خشونت گراييده و شماري از اين معترضان براي نمايش خشم خود به بانکها حمله ور شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،  معترضان ايتاليايي که در مخالفت با سياستها و طرحهاي رياضت اقتصادي دولت به خيابانها ريخته و تظاهرات کردند، با پاشيدن رنگ قرمز بر روي شيشه ها و درهاي ورودي بانکها و پرتاب ترقه به سوي ساختمان بانکها، خشم و انزجار خود را از وضع اقتصادي موجود به نمايش گذاردند.
بر روي شيشه يکي از بانکها با رنگ قرمز نوشته شده بود: ورشکسته! و بر روي شيشه بانکي ديگر نيز نوشته شده بود: من را غارت کنيد!
در ميان جمعيت معترضان که از اقشار مختلف مردم تشکيل شده بود، شماري از کارکنان آتش نشاني نيز در حرکتي دسته جمعي به اعلام اعتراض پرداختند.
دو نفر از شرکت کنندگان در اين تظاهرات با بر سر گذاشتن ماسکهايي با چهره مقامات ايتاليايي، دست نوشته هايي را به نمايش در آورده بودند که بر روي يکي از آنها نوشته شده بود: قطع بودجه، فقط قطع بودجه! و بر روي ديگري نيز نوشته شده بود: قرباني کردن، فقط قرباني کردن!
فيليس ناردي، يکي از اين دو معترض شرکت کننده در تظاهرات گفت: «اين دولتي است که همه حقوقي را که مردم در مورد خدمات اجتماعي دارند، به بهانه مقررات اتحاديه اروپا ضايع کرده است. ما معتقد هستيم که بالاخره بايد صداي کارگران شنيده شود، چراکه اين آنها هستند که درد را تحمل کرده اند. شماري از مقررات و قوانين دولتي به تصويب رسيده که باعث نابودي زندگي مردم شده است».
تظاهرات کنندگان که جمعيت کثير آنها باعث مسدود شدن خيابانهاي پايتخت شده بود، با حمل دست نوشته ها، پوسترها و پلاکاردهاي مختلف در نمايش اعتراض خود شعارهاي گوناگون سر داده و آواز مي خواندند.
فرانسسکا کيامپي، يکي ديگر از معترضان درباره اين تظاهرات گفت: «ما از اينکه همواره در جايگاه آخرين چرخ در زير گاري قرار داشته ايم، به ستوه آمده ايم. قوانين بايد در خدمت شهروندان باشند، نه در اختيار سياستمداراني که هيچ احترامي براي ايتاليا قائل نيستند».
در ميان جمعيت معترضان، شماري نيز براي نمايش اعتراض خود به رقص روي آورده بودند.
چيارا، يکي ديگر از معترضان گفت: «ما دانشجو هستيم. آينده ي ما در خطر است و به همين خاطر بايد اقدامي صورت دهيم. اگر ما کاري نکنيم، چه کسي خواهد کرد؟»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار