رئيس‌جمهور:

ايران قدرت ايجاد و تثبيت امنيت خليج فارس را دارد

رئيس جمهور با بيان اينكه نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران مسئوليت صيانت از تماميت و موجوديت ملت ايران را بر عهده دارد، اظهار داشت: ملت ايران هيچ‌گاه ملتي مهاجم نبوده اما تاريخ ثابت كرده كه مدافعان بسيار خوبي هستند و اگر كساني بخواهند به تماميت اراضي ملت ايران تجاوز كنند، اين ملت به گونه‌اي به مقابله با آنها برخواهد خاست كه نام آنها به پشيماني و ننگ در تاريخ باقي بماند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد شامگاه(شنبه) در مراسم تجليل از دست‌اندركاران ناوشكن جماران و كاركنان اعزامي به درياهاي آزاد و آب‌هاي بين‌المللي با قدرداني از رشادت‌هاي آنان گفت: فرزندان شجاع، هوشمند و دلاورمردان نيروي دريايي تحت فرماندهي فرمانده معظم كل قوا از عزت، شرف و موجوديت ملت صيانت و پيام‌آور صلح و امنيت براي منطقه و جامعه بشري هستند.

رئيس‌جمهور بيان اينكه ملت ايران هيچ‌گاه در طول تاريخ چشم‌داشتي به سرزمين اموال و حاكميت ملي ديگران نداشته و به همه ملت‌ها احترام مي‌گذارد و هميشه خواستار امنيت منطقه بخصوص خليج فارس بوده است، گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره حافظ امنيت خليج فارس بوده است.

وي افزود: امنيت خليج فارس تنها در مقاطعي مخدوش شده كه بيگانگان در آن حضور پيدا كرده‌اند و در غير اين مقاطع، خليج فارس در امنيت كامل بوده و اين امنيت هم توسط ايران ايجاد شده است.

احمدي‌نژاد با اشاره به توانمندي جمهوري اسلامي ايران در ايجاد امنيت خليج فارس اظهار داشت:‌ جمهوري اسلامي ايران با بكار گيري توان و نيروهاي منطقه‌اي قدرت ايجاد و تثبيت امنيت در اين منطقه را دارد و بيگانگان با هر انگيزه و ظاهري مدعي ايجاد امنيت در خليج فارس باشند، نمي‌توانند به موفقيت برسند.

رئيس‌جمهور خطاب به كساني كه راه مقابله با ملت ايران را در پيش گرفته و به هر بهانه‌اي با پيشرفت اين ملت مخالفت مي‌كنند، گفت: بهترين راه براي آنان اين است كه با ملت ايران همراهي كرده و در برابر عظمت اين ملت سرتعظيم فرود آورد.

وي با اشاره به اينكه هيچ حركت و اقدامي از سوي ملت ايران براي چپاول، سيطره و تضييع حق ساير ملت‌ها در تاريخ وجود ندارد، تصريح كرد: ملت ايران نه تنها هيچ گاه به دنبال تسلط بر ديگران نبوده‌اند، ‌بلكه هرگز با حاكماني كه سيطره بر مردم را مي‌خواستند، همراهي نكرده و خواستار صلح و امنيت براي همگان بودند.

احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اينكه امروز و در طول تاريخ همه سياستمداران و صاحبنظران اذعان داشته و دارند كه ملت ايران، ملتي برجسته، پيشگام و تأثيرگذار بر محيط بين‌الملل و از برپاكنندگان اصلي فرهنگ و تمدن بشري بوده است، گفت: نقش ملت ايران در حال حاضر نيز در بسياري از معادلات بين‌المللي ممتاز و يگانه است.

رئيس‌جمهور با اشاره به ويژگي‌هايي كه موجب برجستگي و اثرگذاري ملت ايران در تاريخ شده است، اظهار داشت: همگان مي‌دانند كه ملت ايران همواره موحد بوده و در سابقه تاريخي آن هيچ اثري از شرك و بت‌پرستي نبوده و همواره به دنبال عدالت بوده است.

احمدي‌نژاد افزود: عدالت‌خواهي ملت ايران به گونه‌اي بوده كه حتي برخي از حاكمان نيز براي جلب توجه و نظر مردم برخلاف خواسته خود دم از عدالت مي‌زند.

وي با تأكيد بر اينكه ملت ايران هميشه كمال‌جو و به دنبال پيشرفت و آباداني بوده است، گفت: هزاران سال قبل، ملت ايران در اين سرزمين تمدني را برپا كرد كه به لحاظ شكوه و نوع مديريت هنوز رقيبي براي آن پيدا نشده است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه ملت ايران هميشه نگاهي جهاني داشته و هرگز با تعصب قومي و جغرافيايي در معادلات و مناسبات جهاني حاضر نبوده است، خاطر نشان كرد: مردم ايران هميشه در برابر حق خاضع و فروتن بوده و به همين دليل ايران در طول تاريخ چهارراه تبادلات علمي و فرهنگي بوده است.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه ملت ايران در برابر دريافت هيچ پيام و سخن حقي مقاومت نكرده و آن را از هر طيف و نظري پذيرفته و پاي آن ايستاده است، گفت: ملت ايران هميشه خوبي‌ها را براي همه ملت‌ها مطالبه كرده و در تقسيم فرهنگ، تمدن، صلح و امنيت با ساير ملت‌ها هيچ ترديدي نداشته است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه در آداب و رسوم ايراني نشانه‌اي از خودخواهي، وجود ندارد، گفت: آداب و رسوم ايراني، جهاني بوده و متعلق به همه بشريت است.

وي با بيان اينكه ملت ايران بخاطر روحيه حق‌طلبي خود اسلام را آزادانه و آگاهانه پذيرفت و هيچگاه در برابر پيام روشن پيامبر اسلام(ص) مقاومت نكرد، اظهار داشت: باور ملت ايران در زمان پذيرش اسلام اين بود كه حقيقتي كه قرن‌ها براي آن تلاش كرده بود از سوي پيامبر خاتم عرضه شده است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: ملت ايران پاي اين دعوت و مكتب ايستادگي كرده و والاترين خدمات را به اسلام و مكتب اسلام ارائه كرده است، به گونه‌اي كه اگر سهم ملت ايران از تمدن بشري و تشريح و ترويج مكتب ناب الهي و پيامبر اسلام(ص) حذف شود، موضوع قابل توجهي باقي نخواهد ماند.

رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اقتدار و صلابت نيروي دريايي ارتش گفت: نيروي دريايي، نيرويي حرفه‌اي و كارآزموده بوده كه همه ابعاد فعاليت و تحركات آن كاملاً تخصصي است و از اين جهت اين نيرو، نيرويي ممتاز بشمار مي‌رود.

وي با اشاره به فداكاري‌هاي دلاورمردان نيروي دريايي ارتش در ايام دفاع مقدس و پس از آن و نثار شهداي فراواني در راه انقلاب خاطر نشان كرد: امروز نيروي دريايي ارتش در منطقه‌اي وسيع استقرار يافته و امنيت را برقرار مي‌كند كه اين موجب افتخار و آرامش است.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: امروز نيروي دريايي ايران پيام‌آور صلح و امنيت در جهان است و حضور آن در آبهاي آزاد عبور از نقطه عطف تاريخي و حضور ملت ايران در معادلات جهاني است كه اين موضوع موجب عزت و افتخار ملت ايران و نشانگر توانمندي فني و مهندسي اين ملت است.

وي با اشاره به طراحي و ساخت تجهيزات و شناورهاي پيچيده و جهاد فني كه در نيروي دريايي صورت گرفته است، گفت: نيروي دريايي ايران از نيروهاي پيشتازي است كه تجهيزات مورد نياز خود را در داخل تأمين كرده و اين نشان‌دهنده توانايي مديريت و برنامه‌ريزي نيروهاي مسلح و ملت ايران است.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه ماموريت‌هاي متنوعي توسط نيروي دريايي ارتش در مناطق مختلف در حال انجام است، تصريح كرد: دستيابي به اين امر بسيار ارزشمند بوده و نشان مي‌دهد كه نيروي دريايي مي‌تواند مديريت‌هاي بزرگ و جهاني را برعهده داشته و موفق باشد.

احمدي‌نژاد با تقدير از تمام پرسنل و كاركنان نيروي دريايي ارتش كه خالصانه در مناطق مختلف ماموريتي اين نيرو فعاليت مي‌كنند،اظهار اميدواري كرد تا دريادلان نيروي دريايي به گونه‌اي حركت كنند كه در زمره سربازان و ياران امام عصر(عج) قرار داشته باشند.

پيش از سخنان رئيس‌جمهور، امير دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش، گزارشي در خصوص اجراي برنامه‌هاي راهبردي و حضور مقتدرانه اين نيرو در آب‌هاي آزاد ارائه كرد، همچنين تنديس زيردريايي از سوي پرسنل نيروي دريايي ارتش توسط فرماندهي اين نيرو به احمدي‌نژاد اعطا شد.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار