تحلیلگر سیاسی المنار ؛

دولت اردوغان در سیاست‌های خارجی و داخلی و درباره سوريه شکست خورده است

تحلیلگر سیاسی ترکیه ای با بیان اینکه سیاست دولت اردوغان درباره سوریه شکست خورده است، تاکید کرد که سیاست‌های خارجی و داخلی او نیز فرجامی نداشته و کُردها را سرکوب و شکنجه کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، برکات کار در گفتگو با شبکه تلویزیونی المنار درباره اعتصاب غذای بازداشت‌شدگان ک‍ُرد در ترکیه و تاثیر آن بر دولت رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، گفت: دولت ترکیه تاکنون سیاست سلطه‌طلبی، اعمال فشار و سرکوب در پیش گرفته و هزاران نفر را ظرف سه سال گذشته در ترکیه بازداشت کرده است.
وی گفت: اولین علت اعتصاب غذای زندانیان ک‍ُرد اعتراض به ادامه زندانی بودن عبدالله اوجالان است. آنها پس از حل این مسئله خواستار آغاز گفتگو درباره مسئله کردها به صورت مسالمت‌آمیز و سیاسی هستند.
برکات افزود: سیاست حزب عدالت و توسعه در واقع انتقام جویی علیه کردها بوده است.اکنون دولت ترکیه دچار سردرگمی شده و ممکن است این مسئله بحران جدیدی در ترکیه ایجاد کند. عبدالله اوجالان برای عموم کردها در ترکیه مانند کمال آتاترک برای ترک‌های ترکیه است.

وی درباره سیاست‌های داخلی اردوغان و ارتباط آن به بحران سوریه نیز گفت: سیاست های اردوغان درباره سوریه نیز شکسته خورده است. به وجود آمدن بحران کردها در برهه کنونی به سیاست خارجی ترکیه صدمه خواهد زد.
برکات کار افزود: اکنون مسئله کردها در ترکیه مسئله ای داخلی است و باید با گفتگو و به طور مسالمت‌آمیز حل و فصل شود. پیام اعتصاب غذاکنندگان اکنون بسیار حائز اهمیت است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار