خوزستان/

حفاري سومين حلقه چاه فاز 14 ميدان گازي پارس‌جنوبي آغاز شد

مدیر پروژه حفاری فاز 14 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی شرکت ملی حفاری ایران گفت: با پایان یافتن عملیات حفاری دو حلقه چاه توصیفی در این موقعیت، حفر سومين حلقه چاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛حمیدرضا شفیعی‌مکوند در اين خصوص اظهاركرد: طبق برنامه کارفرما يعني شرکت نفت و گاز پارس، در این فاز 4 حلقه چاه توصیفی (ارزیابی) حفاری می‌شود که هم‌اکنون یک حلقه به طور کامل حفاری و تکمیل شده است، حفر چاه دوم به اتمام رسیده و تکمیل آن به زودی محقق مي‌شود و حفاری سومین چاه در دست اجراست.

 وی  با بيان این‌که در فاز 14، دو دستگاه حفاری دریایی فعالیت دارد، افزود: قرار است دستگاه حفاری شهید رجایی در روزهای آتی به یکی‌دیگر از فازهای پارس جنوبی انتقال یابد و دستگاه حفاری دیگری جایگزین آن شود.

شفیعی‌مکوند تصريح‌كرد: با توجه به سیاست وزارت نفت در شتاب‌بخشی به اجرای فازهای باقیمانده پارس‌جنوبی، براساس جدول کاری در آینده نزدیک حفاری چاه‌های توسعه‌ای در این فاز به روش جمعی آغاز می‌شود.

مدیر پروژه حفاری فاز 14 طرح توسعه میدان گازی پارس‌جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران عنوان‌كرد: حفاری چاه‌های گازی این فاز در چارچوب قراردادی میان شرکت نفت و گاز پارس و شرکت ملی حفاری ایران به صورت کلید در دست به این شرکت واگذار شده و گام نخست در اين قرارداد حفاري 22 حلقه چاه توسعه‌ای است.

 فاز 14 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 56 میلیون و 500 هزار مترمکعب گاز ترش و 75 هزار بشکه میعانات گازی، به روش تامین مالی فاینانس از محل منابع داخلی و اوراق مشارکت از سوی کنسرسیومی متشکل از 8 شرکت پیمانکار و سازنده ایرانی در دست اجرا است.

شرکت ملی حفاری ایران پیش از این در پروژه حفاری فازهای 5، 9 و 10 میدان گازی پارس جنوبی مشارکت داشته و هم‌اکنون نیز حفاری فازهای 17، 18 و 14 پارس جنوبی را به صورت کلید در دست (EPC) اجرا می‌کند./س


برچسب ها: حفاری ، چاه ، پارس جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.