حميد شاه آبادي در مراسم اختتاميه هفته هنر استان گيلان:

هنر، عهده دار معرفي فرهنگ ايران اسلامي است

هنر به عنوان خاستگاه كشور ايران عهده دار معرفي فرهنگ ايران اسلامي به تمام دنيا است.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران مراسم هفته‌ي هنر استان گيلان با حضور حميد شاه آبادي معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و حميد نيك رو مديركل اداره‌ي فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان و همچنين كيهان هاشم نيا استاندار استان گيلان شب گذشته در فرهنگسراي نياوران برگزار شد.
در ابتداي مراسم حميد شاه آبادي معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن اشاره به برگزاري هنر استان گيلان براي نمايش و معرفي ظرفيت ها و استعدادهاي اين استان گفت: هفته‌ي هنر به نوبت هجدهم رسيد و فرصتي براي استان گيلان است تا گنج هاي نهفته هنرمندان خود را در تهران پديدار كنند.
وي ادامه داد: عرصه هنر عهده دار معرفي ايران اسلامي است همانطور كه كشورمان در عرصه هاي مختلف علمي و پژوهشي جايگاه جهاني پيدا كرده است بايد به عنوان خاستگاه مردم به دنيا معرفي شود.
شاه آبادي زبان هنر را زبان بي بديل و بي واسطه خواند و عنوان كرد: مردم ايران هنر را در يك فضاي معنوي بدست آوردند و توانايي به تصوير كشاندن هنر آميخته با معنويت را دارند.
وي عنوان كرد: هفته هنر رنگين كمان زيبايي از ظرفيت هاي بزرگ كشورمان است كه امروز استان گيلان توانست فرهنگ و تمدن و ظرفيت هاي خود را با پايتخت نشينان آشنا كند.
شاه آبادي خاطرنشان كرد: اميدواريم كه برگزاري اين هفته هاي هنر توانسته باشد تاثيري در هنر ايران بگذارد و فرصتي مناسب براي معرفي آداب و رسوم استان هاي داخلي خودمان است.
نيك پور مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گيلان در خصوص اين استان گفت: گيلان سرزمين فرهنگ و تمدن تالش، مارليك، ديلمان و ديگر اقوام را حكايت مي كند استاني با وسعت جغرافيايي محدود اما با گويش، افسانه ها و آداب و رسوم نامحدود و غني است.
وي در ادامه افزود: نقش گيلان در شكل گيري نهضت مشروطه و ميرزا كوچك خان جنگلي در مبارزه با استبداد داخلي و خارجي به همگان روشن است همچنين 8 هزار شهيد را تقديم اين مرز و بوم كرده است.
نيك پور در پايان صحبت هايش اظهار داشت: گيلان با نامي افتخارآميز در عرصه هاي مختلف علمي،‌ فرهنگي و هنري در فرهنگ اسلامي همچون نگيني درخشان مي درخشد.
كيهان هاشم نيا، استاندارد استان گيلان تنها به اين نكته بسنده و خاطرنشان كرد: فرهنگ و تمدن مشخصه‌ي هر ملت است و با شكل گيري فرهنگ ايراني در بطن آن قابل مقايسه با ظواهر غربي نيست.
استاندارد استان گيلان در اين مراسم عنوان كرد: خصوصيت منحصر به فرد استان گيلان فرهنگي است كه با لفظ بيان نمي شود بلكه با استدلال مي توان اين فرهنگ غني را معرفي كرد.
وي ادامه داد: استان گيلان صادر كننده‌ي فرهنگ است و چنانچه گيلاني ها فضا و زمينه داشته باشند و روز به روز ارتقا پيدا خواهند كرد.
گفتني است در پايان مراسم حميد شاه آبادي معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از هنرمندان و فرهيختگان استان گيلان تقدير كرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار