بازسازی و احیاء 15 رشته قنات در شمال شرق تهران

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 4 از بازسازی و احیا 15 رشته قنات شمال شرق تهران خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته امسال مشکلی در خصوص پس زدگی آب قنات ها در سطح معابر منطقه نخواهیم داشت.

به گزارش  گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه چهار ، حمید ناصحی با بیان این مطلب گفت : به منظور جلوگیری از طغیان آب قنات ها و کاهش خطرات احتمالی کانال ها در فصول بارندگی سال، عملیات بازسازی، احیاء و لایروبی 15 رشته قنات به پایان رسید.
 وی با اشاره به فعالترین قنات منطقه 4 افزود: در منطقه چهار، 18 رشته قنات فعال وجود دارد که فعال ترین این قنات ها، قنات مهران زرتشت است و این قنات از غرب بزرگراه شهید صیاد شیرازی آغاز و تا خیابان شهید عراقی امتداد می یابد که در این طرح بهسازی و احیاء آن اجرا و به پایان رسید.
 ناصحی لایروبی انهار و جمع آوری آبهای سطحی از سطح منطقه را از دیگر اقدامات مهم این معاونت برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری، ضمن لایروبی کانال ها و کالورتهای سطح منطقه، 154 حلقه چاه جذبی نیز جهت هدایت آبهای سطحی به میزان 31000  متر مکعب در سطح منطقه حفر شده است.
 وی یکی از مهمترین مشکلات آبگرفتگی در سطح منطقه بویژه محله شیان لویزان و شهرک ولیعصر را هدایت آب های فاضلاب منازل توسط ساکنان به آب های سطحی عنوان کرد و گفت: انجام این کار نه تنها به محیط زیست آسیب جدی وارد می کند بلکه باعث آبگرفتگی معابر در فصول بارندگی می شود .
 معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته در بحث قنات ها و انهار، پیش بینی می شود میزان آبگرفتگی در معابر شمال شرق تهران تا حد بسیار زیادی کاهش یابد ./ف
برچسب ها: شمال ، فضا ، سبز ، قنات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار