خوزستان/

كشاورزان تسهیلات كم بهره دریافت می كنند

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی كمیسیون كشارزی از پرداخت تسهیلات بانكی با بهره كم به كشاورزان خبر داد و گفت: این تسهیلات به طرح های تولیدی بخش كشاورزی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ 'عباس پاپی زاده' اعطای این تسهیلات بانكی كم بهره را فرصتی طلایی برای كشاورزان دانست و گفت: این تسهیلات با سود هفت درصد و اقساط بلند مدت به كشاورزان پرداخت می شود.

وی با اشاره به تصویب ‌نامه هیئت وزیران در زمینه تشكیل ستاد اجرایی توسعه بخش كشاورزی گفت:كشاورزان برای دریافت این تسهیلات باید طرح های تولیدی و اشتغالزا را به ستاد اجرایی توسعه بخش كشاورزی ارائه كنند.

سخنگوی كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: روستائیان بیكار فاقد زمین و یا كم زمین ساكن در محل و نیز افراد با تجربه یا دارای مدرك تحصیلی مرتبط با طرح و فاقد شغل در پرداخت این تسهیلات بانكی در اولویت قرار دارند.

وی افزود: بانك‌ های عامل مكلفند در اعطای تسهیلات به طرح ‌ها، تضمین و وثیقه لازم را به منظور تسهیل امر سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بیشتر در طرح ‌های تولیدی و صادراتی اخذ كنند.

پاپی زاده پرداخت تسهیلات بانكی كم بهره به كشاورزان را فرصتی برای توسعه بخش كشاورزی كشور دانست و از كشاورزان شهرستان دزفول خواست برای افزایش تولید و اشتغال از این اعتبارات بهره ببرند.

وی خاطرنشان كرد:تاكنون 165 طرح از شهرستان دزفول به ستاد توسعه بخش كشاورزی ارائه شده و افزون بر 650 میلیاردریال برای این طرح ها مصوب كه یكصد میلیارد ریال آن جذب شده است.

پاپی زاده به احداث كارخانه بسته بندی ذرت علوفه ای بصورت مكانیزه در دزفول اشاره كرد و اظهار داشت: به رغم تولید ذرت علوفه ای با كیفیت بالا در دزفول به دلیل نبود كارخانه بسته بندی این محصول به دیگر استانها ارسال و تا سه برابر قیمت مجددا برای خوراك دام از سوی دامداران دزفول خریداری می شود./س
برچسب ها: دریافت ، تسهیلات ، کم بهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.