اردبیل/

آب تصفیه شده شهر اردبیل هیچ مشكلی ندارد

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: بر اساس آزمایش های انجام شده آب تصفیه شده شهر اردبیل از نظر میكروبی و شیمیایی هیچ مشكلی ندارد.

عبدالحسین حسن زاده دیروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: شركت آبفای استان با مشاركت دانشگاه علوم پزشكی نمونه برداری های متعددی بر روی آب انجام داده كه استاندارد گزارش شده است.

وی گفت: تنها مورد مربوط به بوی خاص كه در روزهای گرم سال به علت ایجاد لایه حرارتی آب پشت سد ایجاد می شود و علت آن برداشت آب از پایین سد بوده كه با اجرای آبگیر شناور و برج آبگیر توسط شركت آب منطقه ای با برداشت آب از رقوم بالا این مشكل حل می شود.

حسن زاده افزود: بخش اعظم نیاز آبی شهر اردبیل افزون بر 21 میلیون متر مكعب از تصفیه خانه آب سد یامچی و مابقی از طریق 10 حلقه چاه در منطقه زرناس و 24 حلقه داخل محدوده شهر تامین می شود.

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان اردبیل در ادامه گفت: هم اكنون آب و فاضلاب استان 23 شهر استان بالغ بر 1/99 درصد جمعیت استان را زیرپوشش قرار داده و اهالی شهرهای اردبیل ، مشگین شهر ، پارس آباد ، بیله سوار ، جعفر آباد و گرمی از آبهای سطحی تصفیه شده در تصفیه خانه های مدرن و مابقی از آبهای زیرزمینی و از آب شرب بهداشتی و سالم بهرمند هستند./س

برچسب ها: اردبیل ، شرکت ، آب ، و ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.