سردار احمدي مقدم در همايش پدافند غيرعامل:

پدافند غيرعامل بايد به يك فرهنگ عمومي تبديل شود

فرمانده نيروي انتظامي گفت: در راستاي مقابله با هجمه‌ها و تهديدات دشمنان، پدافند غيرعامل بايد به يك فرهنگ عمومي تبديل شود.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي در اولين همايش ملي پدافند غيرعامل که از صبح امروز در سالن همايش‌هاي صدا و سيما آغاز شده است، بيان کرد: با توجه به اينكه ابزارهاي جنگ در عرصه بين‌المللي متحول شده است و امروزه شاهد هستيم که دشمنان، تمام سعي خود را به كار مي‌گيرند تا اراده يك ملت را به تسخير کنند، پدافند غيرعامل مي‌تواند در راستاي مقابله با دشمنان، عامل مهمي تلقي شود.

وي با اشاره به اين‌كه در شرايط فعلي دنيا، حمله نظامي هدف اصلي است، افزود: امروزه كشورهاي جهان در آخرين مرحله از نيروهاي نظامي استفاده مي‌كنند، از اين رو تمام تلاش خود را به كار گرفته‌اند تا از همه فشارهاي رسانه‌اي، عمليات رواني و مخلوط كردن علوم و فنون در عرصه جنگ نرم، فعاليت خود را دنبال كنند.

احمدي مقدم تصريح کرد: پدافند غيرعامل به مانند يك فرهنگ عمومي در راستاي فضاسازي و گفتمان سازي بايد در برابر قدرت هوشمندي كه در عرصه جهاني به راه افتاده است، وارد عمل شود .

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اين‌که به حداقل رساندن تهديدات دشمنان بايد در مقوله پدافند غيرعامل حائز اهميت باشد، اظهار داشت: تمامي نيروهاي نظامي كشورمان بايد بدانند كه جنگ در شرايط امروز جهان صرفاً منوط به حمله نظامي نيست، بلكه در حوادث غيرمترقبه نيز مثل سيل و زلزله نيروي انتظامي و امنيتي بايد شرايطي را فراهم كنند تا دامنه آسيب پذيري، كاهش پيدا كند.

فرمانده نيروي انتظامي تأکيد کرد: با بومي بودن روش‌ها و راهكارهاي غيرمتعارف، مي‌توان در برابر دشمن ايمن بود، اما اين موضوع زماني محقق خواهد شد كه تعريف درستي از مقوله پدافند غيرعامل ارائه دهيم.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار