اهداف پشت پرده دولت اوباما از کشتن بن لادن

پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ درباره حمايت آمريکا از گروه القاعده با "جيمز اف تريسي" کارشناس سياسي مصاحبه اي انجام داد و اهداف پشت پرده کشتن بن لادن را فاش کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ريسرچ، در اين مصاحبه پروفسور جيمز اف تريسي تاکيد مي کند که آمريکا با القاعده هم پيمان است و از از نظر نظامي و مالي از اين گروه حمايت مي کند.
او در بخشي از اين مصاحبه گفت رسانه هاي مهم آمريکايي اخير اذعان کرده اند که منافع آمريکا و ناتو با منافع القاعده در سوريه در يک راستا قرار دارد البته با در نظر گرفتن اين حقيقت که آمريکا و کشورهاي سني از اين شبه نظاميان حمايت مسلحانه مي کنند. آنچه که دولت اوباما با کشتن بن لادن در ماه مي سال 2011 در پي آن بوده است نزديک شدن به مسير از بين بردن القاعده قديمي و گشودن فصلي جديد با گروه جديد القاعده بوده است. اين موضوع اکنون در حال آشکار شدن است.
پروفسور جيمز اف تريسي استاد مطالعات رسانه در دانشگاه فلوريدا است. او ادامه مي دهد: سوريه همانند ايران تهديدي راهبردي براي اسرائيل محسوب مي شود. فکر مي کنم دولت اوباما خواستار برقراري رژيم هاي اصولگرا و مطيع واشنگتن در سراسر خاورميانه است. اين موضوع براي امنيت منطقه اي فاجعه آميز است. براي آنهايي که خواهان تسلط بر منابع هستند، جنگ به مراتب سودمند تر از برقراري صلح در اين کشورهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار