خوزستان/

پیگیری خسارت کشت تابستانه مزارع شوش

فرماندار شوش از پیگیری جدی برای پرداخت خسارت عدم نفع کشت مزارع این شهرستان در فصل تابستان خبر داد و گفت: این مشکلات در اسرع وقت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛عبدالرضا سعیدی‌نیا اظهار داشت: در تابستان سال‌جاری کشاورزان اراضی خود را به ویژه در حوزه رودخانه کرخه کشت نکردند و باید به آن‌ها خسارت عدم‌ نفع کشت پرداخت شود که در حال رایزنی برای پرداخت این مبالغ هستیم.

وی با اشاره به اینکه عدم کشت برای کشاورزان شهرستان شوش خسارت زیادی وارد کرده است، تاکید کرد: خسارت زیاد در این محدوده زمانی هنوز برآورد نشده است اما به هر حال این ممانعت از کشت بر زندگی کشاورزان این منطقه تاثیر  گذاشته است.

رئیس شورای کشاورزی شوش با اشاره به وضعیت اراضی این شهرستان افزود: در شرایط کنونی در شهرستان شوش 56 هزار هکتار اراضی مستعد کشت در حاشیه کرخه وجود دارد که همه ساله این میزان اراضی به زیر کشت می‌رود اما در تابستان سال‌جاری تنها بخشی از این اراضی کشت شد.

سعیدی‌نیا با تاکید بر اینکه در تابستان سال‌جاری تنها کمتر از 22 درصد اراضی در حوزه کرخه کشت شد، افزود: تابستان امسال تنها 12 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شوش در حوزه کرخه کشت شد که این میزان 21.4 درصد اراضی این منطقه را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای آبیاری این اراضی برداشت آبی از حوزه کرخه صورت نگرفته بلکه از چاه‌های موجود در این منطقه آب برداشت شده است.

 شهرستان شوش به دلیل تولید محصولات کشاورزی و سطح بسیار زیاد زیر کشت در این شهرستان به عنوان قطب کشاورزی خوزستان شناخته می‌شود./س
برچسب ها: پیگیری ، خسارت ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.