خوزستان/

حفاران غیرمجاز گوش «تل دوگوش» را در رامهرمز بریدند

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان از تعرض به حریم «تل دوگوش» در شهرستان رامهرمز خبر داد و گفت: حفاری غیرمجاز در این تپه باستانی تخریب‌های زیادی را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛مجتبی گهستونی اظهار داشت: در روزهای گذشته شاهد تعرض به حریم تپه تل دوگوش در شهرستان رامهرمز بوده‌ایم که آسیب زیادی به آثار تاریخی در این منطقه وارد شده است.

وی با اشاره به نوع حفاری‌ها در این تپه باستانی خاطر نشان کرد: در این تپه باستانی به نحوی حرفه‌ای و با اطلاعات قبلی حفاری شده است.

این فعال حوزه میراث فرهنگی افزود: در این تپه باستانی اثر تاریخی «پیر عزیز» وجود دارد که از سازه‌های فرهنگی و تاریخی به شمار می‌رود.

گهستونی یادآور شد: در شرایط کنونی به حریم این اثر تاریخی نیز تعرض شده است که لازم است یگان‌های حفاظت از آثار و متولیان میراث فرهنگی در این خصوص هشیار باشند.

این سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خاطر نشان کرد: در ماه‌های گذشته تعرض به آثار تاریخی و تپه‌های میراثی در سطح شهرستان رامهرمز بسیار افزایش یافته و بر اساس مطالعات و بررسی‌های مشخص شده است که حفاران با علم به میراثی بودن تپه‌ها و داشتن اطلاعات در این باره اقدام می‌کنند.

وی تاکید کرد: شهرستان رامهرمز به نوعی موزه روباز آثار تاریخی به شمار می‌آید و نیازمند توجه بیشتر و تلاش در راستای حفاظت از آثار این شهرستان است.

 در هفته‌های گذشته نیز تعرض به تپه تاریخی «تل برمی» شهرستان رامهرمز در این منطقه تاریخی خبرساز شده بود./س
برچسب ها: حفاران ، تل ، دوگوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.