وزير نيرو خبر داد:

قرار گرفتن 23 نيروگاه وزارت نيرو در طرح مهر ماندگار

وزير نيرو گفت: 23 نيروگاه وزارت نيرو به ظرفيت 12 هزار مگاوات در طرح مهر ماندگار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجيد نامجو در حاشيه بازديد از دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت برق در جمع خبرنگاران گفت: دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت برق با حضور 300 شرکت داخلي و 50 شرکت خارجي برگزار مي شود که معناي خاصي به استقلال خارجي بخشيده است.

وي با اشاره به ميزان صادرات برق اظهار داشت: ما توانايي صادرات 10 ميليارد کيلو وات ساعت برق را داريم که اين خود نشان دهنده توانايي شرکت کنندگان در اين نمايشگاه است.

نامجو با بيان اينکه 23 نيروگاه وزارت نيرو در طرح مهر ماندگار قرار گرفته است گفت: اين تعداد نيروگاه 12 هزار مگاوات به ظرفيت برق کشور اضافه مي کند.

وي افزود: اجراي اين طرح ها نيازمند منابع مالي و ارزي است که در دستور کار دولت قرار گرفته و ما هم براي دريافت اين منابع پيگيري هاي جدي را انجام مي دهيم.

نامجو عنوان داشت:‌ همچنين 8 نيروگاه خصوصي از صندوق توسعه ملي اعتبار دريافت کرده اند که 3 نيروگاه فعال شده و در حال گشايش اعتبار براي آنها هستيم و به زودي کار اجرايي آنها نيز آغاز مي شود.

وي خاطرنشان کرد: وزارت نيرو در تلاش است که ميزان تلفات نيروگاهي را نيز کاهش دهد و اکنون ميزان تلفات در بخش برق 14.98 است و بايد تا پايان برنامه پنجم توسعه به 14 درصد برسيم.

وي افزود: وزارت نفت و نيرو و استانداران جلسات مختلفي را براي تامين سوخت مورد نياز نيروگاه ها تشکيل داده اند و براي تامين اين سوخت مشکل خاصي وجود دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار