انتخابات 2012 رياست جمهوري آمريكا، پرهزينه‌ترين انتخابات تاريخ اين كشور

انتخابات سال 2012 رياست جمهوري امسال آمريکا پر هزينه ترين انتخابات در طول تاريخ اين کشور است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز در گزارشي به بررسي تبليغات انتخاباتي نامزدهاي انتخاباتي آمريکا و هزينه هاي هنگفتي که صرف اين تبليغات مي شود پرداخت.

 در گزارش اسکاي نيوز که جسي المر آن را تهيه کرده است تصاويري از تبليغات باراک اوباما پخش مي شود که طي آن ميشل اوباما همسر رئيس جمهور آمريکا در حالي که يک بلندگو به دست گرفته است سعي مي کند مردم را به شرکت سريع در انتخابات تشويق کند.

شبکه اي بي سي آمريکا اين تصاوير تبليغاتي را پخش کرد که با همکاري جيمي کمل کمدين آمريکايي تهيه شده است . هدف ستاد انتخاباتي اوباما از تهيه اين تبليغات جذب جوانان است که در انتخابات سابق به شدت از اوباما حمايت کردند.

در ادامه گزارش آمده است: اوباما حدود يک ميليارد دلار براي تبليغات انتخاباتي امسال خود هزينه کرده است که بخش اعظم آن به تبليغاتي اختصاص دارد که به انعکاس دستاوردهاي وي در خصوص بهبود اوضاع اقتصادي آمريکا، خارج کردن نيروهاي آمريکايي از عراق و افغانستان و.. مربوط مي شود. اوباما در اين تصاوير تبليغاتي جوانان را به صورت مستقيم مخاطب قرار مي دهد و مي گويد: من به جواناني مثل شما تکيه مي کنم. از شما مي خواهم از طريق صحبت کردن با دوستان خود و نيز شبکه هاي ارتباطي تلاش کنيد طرفداران ما را زياد کنيد.

در ادامه گزارش آمده است: در اين ميان ميت رامني ديگر نامزد رياست جمهوري آمريکا نيز حدود يک ميليارد دلار صرف تبليغات انتخاباتي خود کرده و بخش اعظم آن را به تبليغات در ايالت هايي مثل اوهايو و ويرجينيا اختصاص داده است که مردم آنها مردد هستند. رامني در تبليغات خود به سراغ طبقات فقير رفته است.

وي مي گويد: شمار فقراي آمريکا پس از به قدرت رسيدن اوباما افزايش يافته است.

در ادامه گزارش آمده است: کثرت تبليغات نامزدها و تبادل اتهامات بين آنها باعث شده است بسياري از افراد به توليد تصاوير تمسخر آميز روي بياورند که به گفته برخي از افراد نشان دهنده بيزاري و نارضايتي مردم از اوضاعي است که در هر انتخابات رياست جمهوري تکرار مي شود.

در پايان گزارش آمده است: با نزديک شدن زمان انتخابات رياست جمهوري آمريکا رقابت ها بين رامني و اوباما نيز شدت مي گيرد و هزينه هاي انتخاباتي هر يک از آنها نيز به حدود يک ميليارد دلار رسيده است که باعث شده است رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري امسال پر هزينه ترين انتخابات در تاريخ آمريکا باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار