گلستان /

تسهیلات رایگان دولت برای توسعه آبیاری تحت فشار در مزارع گلستان

برای توسعه آبیاری های تحت فشار ، تسهیلات رایگان به کشاورزان پرداخت می شود.

 به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان؛ مسوول اداره فنی و زیربنای مدیریت جهادكشاورزی كلاله از توزیع لوله رایگان درچارچوب انتقال آب كشاورزی به محل اجرای طرح باران مصنوعی دراین شهرستان خبرداد.

'محمد فارسیانی ' افزود: كشاورزان كلاله تاكنون از لوله بلاعوض انتقال آب كشاورزی از محل استحصال تا محل بهره برداری با اعتباری بالغ بر322 میلیون ریال بهره مند شده اند.

وی گفت: با توجه به تحولات اساسی در تكنولوژی، روش های انتقال آب به مزارع نیزتغییركرده است و استفاده از لوله در سیستم انتقال آب و آبیاری مزارع، علاوه برجلوگیری از هدر رفت آب، توزیع و بهره برداری ازآن درمزارع بصورت بهینه صورت می گیرد.

مسوول اداره فنی و زیربنایی مدیریت جهادكشاورزی كلاله ادامه داد: در راستای افزایش راندمان آب درمزارع و مصرف بهینه آب، جهادكشاورزی دركنار طرح توسعه روش های نوین آبیاری به خصوص آبیاری تحت فشار، برآن شده است تا نسبت به انتقال آب به مزارع آن دسته ازكشاورزانی كه نسبت به تجهیز اراضی خود به سیستم آبیاری تحت فشاراقدام می نمایند و دارای منابع آب مجاز و پروانه بهره برداری درخارج ازعرصه های زراعی خود هستند، دراجرای پروژه آبیاری تحت فشار، لوله لازم را برای انتقال آب بصورت رایگان دراختیاركشاورزان قرار می دهد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.