اردبیل/

استان اردبیل متناسب با شان و منزلت خود توسعه نیافته است

نماینده اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اردبیل متناسب با شان و منزلت خود توسعه نیافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت پور امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل با حضور رییس مجلس افزود: این استان در بخش اقتصادی عقب مانده و نتوانسته از نعمات و ظرفیت هایی كه دارد استفاده مناسبی داشته باشد.

وی با بیان اینكه استان اردبیل قابلیت تولید 10 درصد از محصولات كشاورزی و تولیدی كشور را دارد ، گفت: هم اكنون به دلیل عدم مدیریت مناسب آب و خاك و ظرفیت ها فقط چهار درصد از تولیدات كشور از استان اردبیل استحصال می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/منصور حقیقت پور افزود: با مدیریت مناسب آب و خاك به صورت هوشمندانه و دانش محور می توانیم در دوره 10 ساله قابلیت تولید 10 درصد از تولیدات كشور را از استان اردبیل محقق كنیم.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب واحدهای صنعتی در استان اردبیل گفت:با وجود ظرفیت های بالای صنعتی در استان هم اكنون فقط نیم درصد ازفعالیت های صنعتی كشور در اردبیل انجام می شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود : از این نیم درصد سهم صنعت استان نیز بیش از نیمی از آن دچار مشكل شده و بیماری اقتصادی دامنگیر واحدهای صنعتی استان است.

حقیقت پور در ادامه ظرفیت های گردشگری استان اردبیل را یادآور شد و گفت: استان اردبیل ظرفیت پذیرایی از 10 میلیون گردشگر را در طول سال دارد ولی هم اكنون به دلیل تامین نشدن زیرساخت ها تنها نیمی از این تعداد را پذیرایی می كند.

وی با بیان ظرفیت های مهم دیگر استان اردبیل در خصوص تولیدات اقتصادی به وجود ذخایر نفت در مغان و انرژی باد در استان اشاره كرد و افزود: هیچكدام از این ظرفیت ها ایجاد فرصت اقتصادی قابل توجهی نكرده است.

این نماینده مجلس مشكلات زیرساختی حوزه راه و راه آهن در استان را جدی عنوان كرد و گفت: باید برای اتمام طرح راه آهن اردبیل - میانه - قفقاز تلاش های لازم انجام شود و بودجه لازم به این طرح مهم و حیاتی اختصاص یابد./س

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، نیافتگی ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.