خاکریز حیاتی

جنگ نرم هم ، درست مثل جنگ سخت ، همان شرایط و ضوابط را در حمله ، دفاع ، کمین و سایر مسائل دارد ؛ تنها تفاوتش این است که جنگ نرم ، خونی که ریخته می شود از بدن انسانها نیست بلکه قربانیان این جنگ ، روح و روان آدمهاست.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وبلاگ حدیث در جدیدترین نوشته خود آورده است:

جنگ نرم هم ، درست مثل جنگ سخت ، همان شرایط و ضوابط را در حمله ، دفاع ، کمین و سایر مسائل دارد ؛ تنها تفاوتش این است که جنگ نرم ، خونی که ریخته می شود از بدن انسانها نیست بلکه قربانیان این جنگ ، روح و روان آدمهاست . در جنگ نرم هم خاکریز دارم ... آنها که خاطرات جبهه را در ذهن دارند ، می دانند خاکریز خط دفاعی خودی  در برابر دشمن است . جایی است که مانع از دید مستقیم دشمن و مانع از اصابت تیر مستقیم دشمن می شود و محل امن پناهگاهی مطمئن برای برنامه ریزی های دفاعی و آفندی در برابر دشمن است . در جنگ نرم ، خاکریزها ، خانواده های متدین جامعه هستند . آنها هستند که مانع تهاجم مستقیم دشمن می شوند و جلوی تیرهای زهر آگین شبیخون فرهنگی را می گیرند ... در واقع خانواده های متدین بسیار با ارزش هستند برای اجتماع ، زیرا فداکارانه خود را در برابر تیر مستقیم دشمن قرار می دند تا بخش های دیگر جامعه از این تهاجم کم تر آسیب ببیند .

خانواده های متدین در شرایط فعلی بیش از سایر اقشار جامعه در خطر آسیب های اجتماعی قرار دارند ، زیرا ارزش های مورد پذیرش آنها با معیارهای تبلیغی از سوی گردانندگان شبیخون فرهنگی فاصله بسیار زیادی دارد ... گردانندگان شبیخون فرهنگی ، معیارهایی را در عرصه خانواده تبلیغ و ترویج می کنند که دقیقاً منطبق با معیارهای خانواده غربی است . از نوع پوشش و حجاب گرفته ، تا نوع روابط با نامحرمان و نوع جهان بینی آنها نسبت به دنیا ، همه و همه تحت تاثیر معیارهایی است که در غرب وجود دارد . این معیارها با ارزشهای خانوده های معمولی ایرانی ، یعنی آنها که چندان متدین نیستند ، فاصله دارد چه برسد به فضای خانواده های دینی و اعتقادی که کاملاً با با آن شرایط فاصله دارند .

مثلاً در زمینه حجاب ، در یک خانواده متدین ، معیار حجاب ، چادر است و نحوه استفاده از آن هم به صورت روگیری است ، اما آنچه در شبیخون فرهنگی تبلیغ می شود نه استفاده از چادر بدون روگیری است و نه حتی استفاده از چادر یا مانتوی سنگین است . در شبیخون فرهنگی ، دختران و زنان جامعه به بی حجابی تشویق می شوند و در خلال تبلیغات آنها ، اساساً فلسفه ی حجاب زیر سوال می رود . اینجاست که می بینید یک خانواده متدین ، خانوداه ای که روگیری با چادر را بعنوان حجاب انتخاب کرده ، بیشترین صدمات را می بیند . خودم وقتی می بینم خانمی در خیابان با حجاب کامل با چادر  و در حالیکه  روگیری هم دارد ، در کنار دختری قدم بر می دارد که اولیه های حجاب را هم در مانتوی تنگ و کوتاه و اجق وجقش رعایت نکرده ، بیش تر از دیدن خانواده هایی که همه آنها حجاب بدی دارند ناراحت می شوم ، زیرا احساس می کنم در اینجا یک خانواده متدین جامعه ما هدف دشمن قرار گرفته است و تیرهای مسموم ابتذال فرهنگی بر آنها کارگر افتاده است . بنابراین اعتقاد دارم باید در باره خانواده های متدین بیشتر مراقبت کرد ، زیرا وقتی یک خانواده متدین مورد هجمه نرم فرهنگی قرار می گیرد یعنی خاکریز دفاعی در برابر این هجوم فرو ریخته است و این عرصه ( خاکریز دفاعی ) در جنگ نرم بسیار اهمیت دارد .

خاکریز دفاعی جنگ نرم

جنگ نرم در شرایط فعلی به مهمترین مقوله فعالیتهای مربوط به حوزه شبیخون فرهنگی تبدیل شده است ... غرب همه توان خود را بکار گرفته  و به عرصه این جنگ آورده و با تمام وجود به دنبال نتیجه گیری در این نبرد است .... برخی تأثیرات مخرب این نبرد بر جامعه ما و شیوع ارزشهای مخرب غرب ، آنها را امیدوار کرده که در صورت استمرار این حرکت ، به اهداف اهداف شومی که برای آن طراحی کرده اند برسند ... آنها خانواده های ایرانی را هدف گرفته اند و در این میان به دنبال جدا کردن این طیف از خانواده ها از جبهه ارزشهای اعتقادی هستند تا پس از آن با خیال راحت و آسوده و بدون برخورد با هیچ مقاومتی به ترویج ارزشهای ضد اخلاقی خود در جامعه ما بپردازند . البته شبیخون فرهنگی اقدامی نیست که صرفاً مربوط به کشور ما باشد ، غرب در یک برنامه ریزی گسترده ، درصدد تهی کردن همه جوامع بشری از ارزشهای فرهنگی بومی و جایگزینی فرهنگ غرب به جای آنهاست ، تا بتواند در این جوامع به راحتی دیدگاه استعماری خود را حاکم کند .

در سال 2010 معادل 15 هزار و 166 شبکه تلوزیونی و رادیویی ماهواره ای پخش برنامه داشتند و اکنون این رقم به 17 هزار رسیده که 3 هزار شبکه از آن با یک دیش قابل رؤیت و 130 شبکه نیز به زبان فارسی پخش برنامه دارند ... موضوع اصلی برنامه های شبکه های تلوزیونی ماهواره برای فارسی زبانان ، ورزش ، فیلم ، موسیقی ، مستند ، علمی ، کودکان ، سیاسی ، تجاری و اقتصادی ، تبلیغ دین ،مد ، لباس آرایش است .... بررسی 65 شبکه ماهواره ای و 97 پیام در یک ماه در این شبکه ها نشان می دهد یکی از شبهات القایی برنامه هایشان رابطه بین دختر و پسر ، زن و مرد را عشق مشخص می کند نه ازدواج ... هدف آنها از چنین القایی این است که جامعه را ارزش های اعتقادی که هر گونه رابطه ای را بین دختر و پسر ، زن و مرد موکول به ازدواج میکند ، تهی کند و از این طریق بی بند و باری و ابتذال را به جامعه القا نماید .

متاسفانه طبق آمار 87 درصد زنان ، محور اولیه جنگ نرم هستند و 53 درصد موارد در شبیخون فرهنگی اشاره مستقیم به زنان دارد ... غربی ها با  تغییر لایه های بنیادین فرهنگ و سبک زندگی ، تغییر هویت جنسی و شخصیتی این نوجوانان و اینکه نوجوان به سرعت باید عاشق شود ، پیامدهای فرهنگی ، روانی و فکری را دنبال می کنند و البته تاثیرات مخربی ره هم از این رهگذر ایجاد کرده اند ... شبکه های تلویزیونی ماهواره ای و برنامه های هدفمند و هدایت شده آنان ، اجزای خانواده را به مسلخ می برند و تلاش می کنند مؤلفه های گوناگون آن را به چالش بکشند ... کیان خانواده در جامعه ما بسیار اهمیت دارد و در واقع این خانواده است که افراد در آن هویت پیدا می کنند و از بین بردن این هویت مشخصا هدف اصلی این شبکه هاست .

این شبکه ها هویت خانواده را قطعه قطعه می کنند و به ترویج بحث هایی می پردازند که شاخصه یکی از آنها زندگی آخر هفته ای است ... زندگی که پدر و مادر روزهای هفته را در محل کارشان می گذرانند و در پایان هفته سگ و گربه و وسایل تفریح شان را بر می دارند تا به گردش بروند ؛منتهاخانم با دوستهای خودش به پیکنیک می رود و آقا هم با دوستان خود !!! بعد از تعطیلات هم دوباره روال عادی زندگی شروع میشود ... این شیوه زندگی اگر در جامعه ما فرهنگ سازی شود بدترین اتفاقی است که می تواند در ایران بیافتد ... مسئله دیگری که در سریالهای شبکه های تلوزیونی ماهواره ای مطرح میش ود ، ارتباطات نا هنجار است . بدین معنی که اشکال ندارد شما هم می توانید بیرون از خانه هرطور که دوست دارید نیازهایتان را پاسخ دهید و هیچ قید و بندی وجود ندارد ، اینجاست که وقتی خانواده را از بین بردید تقریباً می توانید مطمئن باشبد که  در جامعه دیگر هیچ چیز وجود ندارد که نگرانش باشید ، زیرا دیگر خانواده ای وجود نخواهد داشت که افراد در آن معانی را فرا بگیرند .

اگر از بعد آسیب شناسانه نگاه کنیم ، در جنگ نرم ، شبکه های تلوزیونی ماهواره ای ، بخش فرهنگی و رسانه های فرهنگی ما را دور می زنند و پیام های آنها را نا کار آمد می سازند ... به طور مثال تلوزیون جمهوری اسلامی ،  فرهنگی را بنیان می گذارد  و از طرف دیگر شبکه های تلوزیونی ماهواره ای این فرصت را نقض می کنند ، یعنی در بعد ملی ماهواره ها ابزاری برای تهاجم علیه ما می شوند ، این رسانه ها تحت عنوان محتوای  مستهجن ، محتوای فرقه ای ، محتوای غیر اخلاقی و ضد فرهنگی ، دائم در حال هجمه به ما هستند و کیان خانواده ها را با فحشا های سازماندهی شده و باندهای فحشایی که جرایم شا نبه صورت کاملاً هدفمند و گسترده می باشد ، هدف قرار می دهند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار