شهرکرد /

ارزآوري 4 ميليون دلاری با صادرات 5 هزار تن ورق خودرو

صادرات 5 هزار و 502 تن ورق خودرو از بزرگ ترين كارخانه ورق خودرو خاورميانه در استان چهارمحال و بختياري، 4 ميليون و 50 هزار دلار، ارزآوري داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

مدیرعامل كارخانه ورق خودرو استان چهارمحال و بختیاری، گفت‌:‌ امسال تا كنون 77هزار و 138 تن ورق مورد نياز صنايع توليد لوازم خانگي در اين كارخانه توليد شده است كه بيش از 5 هزار و 500 تن آن، به كشورهاي عراق، پاكستان، افغانستان و عمان صادر شده است.

فریدون حميدي، با اين موفقيت، علاوه بر بي نياز كردن كشور به خريد اين محصول از شركت هاي خارجي، از خروج روزانه سه ميليارد و 100 ميليون تومان پيشگيري و نياز صنايع بزرگ كشور به خصوص خودرو سازي، از جمله: سايپا و ايران خودرو را تأمين كرد.

مقاومت در برابر خوردگي، آب، آلودگي هوا، رطوبت و ساير مواد خورنده از ويژگي هاي ورق توليدي مجتمع ورق خودرو گالوانيزه استان چهارمحال و بختياري است.

اين مجتمع، از مصوبات سفرهاي استاني رئيس جمهور و هيأت دولت به استان چهارمحال و بختياري است و در حال حاضر براي 800 نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم شغل ايجاد كرده است.

مجتمع ورق خودرو گالوانيزه استان چهارمحال و بختياري، به عنوان نخستين و بزرگ ترين توليد كننده اين محصول در خاورميانه در منطقه صنعتي سفيد دشت شهرستان بروجن واقع شده و ظرفيت توليد آن 400 هزار تن در سال است./س

برچسب ها: ارزآوری ، صادرات ، ورق ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.