رودهن/ وزیر راه ؛

اعلام افزایش بهای بلیت هواپیما به دلیل افزایش قیمت سوخت بود

وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش بهای اخیر که از سوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام شد، به دلیل افزایش قیمت سوخت بود.

علی نیکزاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: بر اساس برنامه‏ ریزی‏ های صورت گرفته، بهای بلیت هواپیما تا پایان سال افزایش نمی‏ یابد.

وی ادامه داد: قبل از این، سوخت با بهای لیتری 200 تومان تهیه می‏شد اما در حال حاضر این کالا به صورت آزاد و 700 تومان عرضه می‏ شود.

نیکزاد اضافه کرد: به طور قطع، اگر ارز مرجع به این امر اختصاص می ‏یافت شاهد افزایش بها نبودیم؛ هر چند نمی‏ شود ارز مرجع را به مسائلی از این دست هدایت کرد، زیرا باید موضوعاتی مهم‏ تر مد نظر باشد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: زمین لرزه‏ های اخیر استان آذربایجان شرقی، خسارتی به طرح‏ های در حال احداث این استان وارد نکرد.

وی تصریح کرد: با تأسف برخی از اهالی که منازل ‏شان به واسطه زلزله‏ های قبلی با آسیبی 30 درصدی مواجه شده و همچنان با ترمیم این واحد ها در آنها زندگی می‏ کردند، دچار خساراتی شدند.

نیکزاد اضافه کرد: اگر تا قبل از آغاز فصل سرما، واحد های مسکونی موجود در این منطقه به عدد 7 هزار برسد می‏ توان زمستان امسال را به راحتی سپری کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: وزارت راه و شهرسازی بر اساس تأکیدات رئیس جمهور، ساخت 20 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی و 10 هزار واحد مسکونی در نواحی شهری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: همچنین کانکس‏ هایی در اختیار مردم منطقه ورزقان قرار می‏ گیرد تا زمستان امسال را بگذرانند.

نیکزاد اضافه کرد: از ابتدای سال 92 نیز بازسازی واحد های مسکونی این نواحی با تسهیلات آماده بانکی، اعتبارات اختصاصی و نهاد های پای کار تداوم می ‏یابد./ي

برچسب ها: هواپیما ، سوخت ، بلیط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.