مازندران / نماینده سازمان بهداشت جهانی؛

اعمال نشدن تحریم دارویی برای ایران

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: هیچ کشوری ایران را از نظر دارویی تحریم نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران جیهان طویلا در حاشیه نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: مشکل ورود دارو به ایران شاید به دلیل مسائل اقتصادی و محدودیت‌های سیستم بانکی باشد.

وی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی در حال بررسی است که چگونه به این روند کمک کند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: به آمار اعلام شده از سوی مسئولان اعتماد می‌کنیم، اما این آمار را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهیم.

جیهان طویلا با بیان اینکه وضعیت کلی آمار را بررسی می‌کنیم، افزود: چنانچه گاهی ارقام با یکدیگر همخوانی نداشته باشند، متوجه مشکل می‌شویم و از افرادی که این آمار را ارائه کرده‌اند جویا می‌شویم که چرا تفاوت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه گاهی این جواب‌ها منطقی است، تصریح کرد: در غیر این صورت موضوع را بررسی می‌کنیم تا مشکل به وجود آمده برطرف شود.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با اشاره به اینکه مازندران با وجود داشتن جمعیت شناور که گاهی تا 10 برابر جمعیت ثابت استان افزایش می‌یابد، اما در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از امکانات ملی برخوردار نیست و سازمان بهداشت جهانی اقدامی در مقابل مناطق اینچنینی دارد یا خیر، تصریح کرد: تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم، این است که به مسئولان عنوان کنیم مراقب اساس کار باشند./س

برچسب ها: ایران ، تحریم ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.