بيرجند/

بهره برداری 3 کمپ گردشگری در خراسان جنوبی

3 کمپ گردشگری در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ استاندار خراسان جنوبی در نشست مسئولان استان با راهنمایان تور و فعالان صنعت گردشگری و طبیعت گردی سراسر کشور در کمپ ملی ستاره شناسی سه قلعه از توابع شهرستان سرایان گفت: در حال حاضر بسياري از كشورهاي دنيا از طريق صنعت توريسم و جهانگردي اداره مي شوند كه اين امر با توجه به وضعيت اقليمي موجود يكي از مهمترين محورهاي توسعه استان خراسان جنوبي محسوب مي شود.

قهرمان رشيد به موقيعت خراسان جنوبي اشاره كرد و افزود: خراسان جنوبي با 650 هزار نفر جمعيت و 96 هزار كيلومتر مربع وسعت، داراي 460 كيلومتر مرز مشترك با كشور افغانستان است و با استان هاي سيستان و بلوچستان، كرمان، يزد و خراسان رضوي نيز همسايه است.

وي ادامه داد: خراسان جنوبي داراي 6 هزار رشته قنات و چشمه است كه به علت خشكسالي هاي پي در پي در حال حاضر 90 درصد آنها خشكيده و موجب شده تا بسياري از باغات و مزارع نيز از بين برود.

وي با بيان اينكه كشاورزي يكي از مهمترين محورهاي توسعه استان است، گفت: با توجه به وضعيت موجود نمي توان به كشاورزي به عنوان تنها محور توسعه استان نگريست از اين رو توسعه صنعت گردشگري و نيز شناسايي ظرفيت ها و پتانسيل هاي اين استان براي توسعه اقتصادي از مهمترين اموري است كه درآينده بيشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وي ادامه داد: يكي از مهمترين شاخص هاي توسعه گردشگري ، امنيت است كه مطابق با آمارهاي رسمي نهادهاي ذي ربط ، خراسان جنوبي برغم با هم مرز بودن نا امن ترين كشور دنيا داراي بالاترين ضريب امنيتي در كشور است كه مي تواند به عنوان يك زير ساخت مهم براي توسعه گردشگري محسوب شود.

استاندارخراسان جنوبي به اقدامات انجام شده توسط دولت نهم و دهم در استان اشاره كرد وافزود: خوشبختانه برغم محدوديت هاي مالي و اعتباري طي چند سال اخير خراسان جنوبي در تمامي شاخص ها توسعه پيدا كرده كه نشان دهنده توجه جدي دولت به مناطق محروم و كمتر توسعه يافته است.

وي تصریح کرد : خراسان جنوبي داراي ظرفيت هاي بالايي در بخش گردشگري است از اينرو توجه دولت به اين بخش نيز مضاعف شده است بطوريكه اعتبارات بحث گردشگري در استان در سال 90 نسبت به چند سال اخير پنج برابر افزايش يافته است.

وي يكي از مهمترين عوامل كاهش مهاجرت روستاييان به شهرها را توسعه گردشگري و صنعت توريسم دانست و تصريح كرد: از اينرو توسعه روستاها و توجه جدي به مناطق محروم به شدت مورد توجه دولت قرار گرفت و اقدامات بسيار خوبي نيز در اين زمينه به انجام رسيده كه توسعه كوير نوردي، تخحصيص اعتبارات لازم به روستاهاي هدف گردشگري ، افزايش اعتبارات در اين بخش و نيز توسعه موزه ها و اماكني كه داراي جاذبه هاي لازم گردشگري مي باشند از مهمترين اقداماتي است كه طي چند سال اخير به انجام رسيده است.

وي تصريح كرد: طبق توافقاتي كه با سازمان ميراث فرهنگي كشور به انجام رسيده مقرر شد سه كمپ گردشگري در استان در روستاي همت آباد شهرستان زيركوره، بخش سه قلعه شهرستان سرايان و روستاي دهسلم شهرستان نهبندان احداث شود كه اقدامات مقدماتي صورت گرفته و تا سال آينده بسياري از زيرساخت هاي اين مناطق نيز آماده بهره برداري خواهد شد كه نقش مهمي در توسعه اقتصادي استان ايفا خواهد كرد.

وي يادآور شد: مبلغ يك ميليارد و 200ميليون تومان اعتبار براي توسعه كمپ سه قلعه براي سال جاري اختصاص يافته و همين ميزان اعتبار نيز براي كمپ هاي گردشگري در شهرستان هاي زيركوه و نهبندان اختصاص خواهد يافت كه مي تواند موجب توسعه اقتصادي در اين مناطق شود.

گفتنی است تعداد 50 نفر از توراپراتورها و خبرنگاران حرفه اي كشور شب گذشته در محل كمپ ملي گردشگري بخش سه قلعه از توابع شهرستان سرايان حضور يافتند و ضمن ديدار با استاندارخراسان جنوبي از اين منطقه نيز بازديد كردند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.