راه اندازی تیم ملی زیر 30 برای غرب آسیا !

سورپرایز جدید کی روش برای تیم ملی چیست؟

به یمن حضور کارلوس کی روش در راس کادر فنی تیم ملی، لیگ برتر هنوز به نیمه نرسیده تا به اینجا چندین مرتبه و هر بار دو هفته الی 20 روز تعطیل شده و مسابقات غرب آسیا تنها متهم اصلی نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، مسابقات غرب آسیا که هر دو سال یک بار برگزار می شود معمولاً صدای خیلی از اهالی فوتبال را در می آورد، چرا که شرکت در این تورنمنت مستلزم آن است که در کوران مسابقات، لیگ برتر به یک‌باره با وقفه‌ای طولانی مواجه شود.پ

 اما تفاوت امسال با دفعات قبلی در این است که به یمن حضور کارلوس کی روش در راس کادر فنی تیم ملی، لیگ برتر هنوز به نیمه نرسیده تا به اینجا چندین مرتبه و هر بار دو هفته الی 20 روز تعطیل شده و مسابقات غرب آسیا تنها متهم اصلی نیست. ‌

وقتی لیگ برای رویارویی با تاجیکستان یک هفته زودتر تعطیل می‌شود دیگر کمتر کسی به حضور ایران در تورنمنتی که رقابت‌هایش فشرده تر است معترض می‌شود به خصوص که برخلاف دفعات پیشین، امسال تصادفاً این رقابت‌ها درست در پایان نیم فصل برگزار می‌شود. لیست 30 نفره ای که برای شرکت در این رقابت‌ها اعلام شده اما به راستی شگفت‌انگیز است و باید آن را عجیب‌ترین لیست کی روشی دانست که تخصص خاصی در دادن لیست‌های یکی عجیب‌تر از دیگری دارد. پس از مرور اولیه اسامی دعوت‌شدگان، این‌طور استنباط می شود که قرار است آن دسته از بازیکنانی در این مسابقات به میدان روند که پیش‌تر به اردوهای مختلف تیم ملی فراخوانده شده اند اما یا خط خورده یا فرصت حضور در زمین را پیدا نکرده اند.اما دقت بیشتر در این لیست ما را به این نتیجه می رساند که این فرضیه درست نیست زیرا در بین دعوت شدگان، اسامی چند نفر از بازیکنان اصلی تیم ملی هم مشاهده می شود که مسن‌ترین آنها 29 ساله است.

جالب است بدانید که تیم ملی عربستان هم که برای اولین بار در این رقابت‌ها حاضر است مثل تیم ما تیم اصلی اش را به کویت نمی برد. ولی تفاوت در این است که برخلاف سعودی ها که تیم زیر 22 ساله های خود را به این تورنمنت می‌فرستند، ایران به صلاحدید کی روش با تیم زیر 30ساله هایش در رقابت‌های غرب آسیا شرکت می کند! مسلماً همراهی نکردن تیم ملی توسط بازیکنان اصلی، مانع تعطیلی دوباره لیگ نخواهد شد و تنها حسنش این است که به شمارگان بازی های ملی بازیکنانی که قبلاً کمتر فرصت خودنمایی داشته اند با توسل به این حربه اضافه خواهد شد!

قرار است از لیست 30نفره (زیر 30ساله ها)! ده نفر خط بخورند و تنها می‌توانیم امیدوار باشیم که خط خورده ها از بین هفت بازیکن زیر 22ساله نباشند و اسامی همان چند بازیکن اصلی اما زیر 30ساله تیم ملی حذف شود تا دلمان خوش باشد و گرنه مثل عربستان با تیم امید که دست کم با تیم ذخیره ها یا همان تیم دوم یا سوممان در این رقابت‌های نه چندان معتبر و بااهمیت شرکت می کنیم.

 

برچسب ها: کی روش ، وبگردی ، فوتبال ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.