برند گردشگري ماحصل چيدن پازل سابقه کشور

تنها وظيفه ما مهندسي برند و به عبارتي چيدن پازلي از سابقه کشور است که ماحصل آن برند گردشگري ايران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ايماني خوشخو در سومين سمينار و جشنواره برند در گردشگري با اشاره به اينکه با برگزاري چنين نشست‌هايي در حوزه‌ گردشگري عامل هم‌انديشي و هم‌سويي براي تحليل مسائل مهم است گفت : بحث برند با سابقه طولاني در ديگر محصولات و صنايع، در گردشگري سابقه قابل توجهي ندارد.

وي با بيان اينکه مطالعات و مقالات تخصصي در حوزه برند در گردشگري طي يک دهه اخير بيشتر مشاهده مي شود خاطر نشان کرد :  بحث رقابت مقاصد در برند گردشگري بيشتر مورد توجه قرار مي گيرد به طوريکه با به وجود آمدن اين مقاصد ، اصول بازاريابي  ايجاد مي کند و به دنبال  کسب مزيت ها براي پيروزي در رقابت تلاش صورت مي گيرد.

رئيس کميته علمي سومين سمينار و جشنواره برند در گردشگري با بيان  اينکه  برند يکي از اين مزيت ها است گفت : ترجمه برند به عنوان نام و نشان مناسبي است به طوري که در صنايع و محصولات ، برند محصول مورد اشاره قرار مي گيرد در گردشگري کمتر به برند محصول و بيشتر به برند مقاصد توجه مي شود .

وي افزود : اولين تصويري که در ذهن گردشگر نقش مي‌بندد مقصد است و کمتر پيش مي‌آيد هتل، رستوران و ديگر محصولات جزيي در ذهن گردشگران تداعي شود.

وي با اشاره به اينکه گردشگري طي دولت‌هاي نهم و دهم در مسير توسعه و پيشرفت قرار گرفته است خاطر نشان کرد : تشکيل شوراي عالي گردشگري از نکات بارز در زمينه توسعه گردشگري است .

ايماني خوشخو بيان اينکه عناصر ساخت برند گردشگري کشور در مقصد موجود است گفت:‌ عناصري مانند معماري،‌ ميراث،‌ زبان،‌ مردم،‌ اسطوره‌ها، افسانه‌ها و تاريخ،‌ سياست،‌ فرهنگ، ارزش‌ها و مذهب مولفه‌هايي هستند که ما در ساخت برند و طراحي مي‌توانيم از آن استفاده کنيم که تمامي عناصر در ايران سابقه ديرينه دارد.

وي افزود : تنها وظيفه ما مهندسي برند و به عبارتي چيدن اجزاي پازل عناصر ساخت برند است که ماحصل آن برند گردشگري ايران خواهد بود .

وي ادامه داد : اين وظيفه بر عهده يک دستگاه دولتي و يا بخش خصوصي نيست بلکه همکاري و هماهنگي تمامي دستگاه‌هاي مربوطه را طلب مي‌کند.

رئيس کميته علمي سومين سمينار و جشنواره برند در گردشگري اظهار داشت:‌تحريم و محدوديت‌ها فرصت جديدي براي گردشگري کشورمان به وجود آورده است که بهره برداري از اين فرصت توسط بخش خصوصي با حمايت بخش دولتي ضروري است.

برچسب ها: جشنواره ، سابقه ، مهندسی ، برند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار