خوزستان/

جكت فاز 20 پارس جنوبی برای انتقال به آب های خلیج فارس آماده می شود

مدیر یاردهای خرمشهر شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران از آماده شدن جكت فاز 20 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی برای انتقال به موقعیت این فاز در آب های خلیج فارس خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ حسین بدوی توضیح داد: این جكت با توجه به برنامه ریزی برای شناورها و بارج های شركت تا پایان این هفته آماده بارگیری می شود.

وی گفت: با محاسبه مدت مهار بندی و جابه جایی دریایی از بندر خرمشهر به عسلویه انتظار می رود این جكت تا 25 روز آینده در موقعیت نصب قرار گیرد.

بدوی با اشاره به این كه ساخت سازه های فازهای 20 و 21 توسعه میدان گازی پارس جنوبی در چارچوب قراردادی به شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران واگذار شده است، افزود: سازه این فاز ها به وزن افزون بر 15 هزار و 770 تن شامل ساخت مجموعه ای از جكت ها، سكوهای سرچاهی و آزادسازی گاز، پل ها و سكوهای میانی، احداث خطوط لوله دریایی و خشكی و همچنین شبكه فیبر نوری است كه تاكنون بخشی از آنها انجام شده است.

مدیر یاردهای خرمشهر شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران اظهار كرد: در یاردهای خرمشهر كه مشتمل بر 6 یارد است، سازه های دریایی شامل سكوها، عرشه ها، جكت، سه پایه و سایر متعلقات ساخته می شود و با توجه به توانمندی های شركت، مراحل جا به جایی و نصب این سازه ها در موقعیت ها نیز از سوی این شركت انجام می شود.

یاردهای خرمشهر از 9 سال پیش از سوی شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با هدف ساخت سازه های دریایی آغاز به كار كردند و هم اكنون 4 هزار نفر در آنها به كار اشتغال دارند.

شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی با توجه به داشتن ماشین آلات و تجهیزات، یاردهای ساخت، كارخانه اندود لوله و ناوگان دریایی و توانمندی در مدیریت پروژه ها و مهندسی، نقش مهمی در اجرای پروژه های بزرگ ملی در بخش فراساحل به عهده دارد.

فازهای 20 و 21 با هدف استحصال گاز از طریق توسعه میدان گازی پارس جنوبی به میزان دو میلیارد فوت مكعب در روز در مجاورت فازهای 9 و 10 در دست اجراست.

تولید سالانه این فازها 18 میلیارد مترمكعب گاز تصفیه شده، یك میلیون تن گاز اتان، یك میلیون تن گاز مایع ، 27 میلیون بشكه میعانات گازی و استحصال 144 هزار تن گوگرد دانه‌بندی شده است./س
برچسب ها: جکت ، انتقال ، خلیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.