بازداشت گسترده بحرینی‌ها در ماه محرم/ عزاداری ممنوع

عضو ارشد جمعیت "عمل اسلامی" بحرین، از بازداشت گسترده وعاظ و خطیبان این کشور همزمان با آغاز ماه محرم خبر داد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،  «هشام الصباغ» عضو ارشد جمعیت "عمل اسلامی" بحرین، در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: شعائر ماه محرم مورد حمله وسیع و مستمر نیروهای امنیتی آل خلیفه قرار گرفته است و تعداد زیادی از وعاظ و خطیبان مذهبی بازداشت شده‌اند.

عضو ارشد جمعیت عمل اسلامی بحرین، افزود: رژیم در بعضی مناطق با تجاوز به مظاهر محرم و اقدامات ظالمانه علیه مردم تلاش می‌کند آزادی‌های دینی شهروندان بحرینی را نقض کند.

وی تاکید کرد: طرحی موسوم به "امنیت ملی" از سوی مقامات رژیم در حال اجراست که مزدوران آل خلیفه به بهانه آن شبانه به منازل واعظان، خطیبان و فعالان سیاسی و مذهبی یورش برده و آنان را بعد از انتقال به پاسگاه پلیس به شدت مورد اهانت و تهدید قرار می‌دهند.

الصباغ با اشاره به این که موسسات مذهبی اماکنی برای وحدت و محبت میان مردم است، تاکید کرد: هدف رژیم یک مذهب یا شعائر آن نیست، بلکه هدف، امام حسین (ع) و گردهمایی بزرگ مردمی است که در این ایام تشکیل می‌شود. چنین وحدتی در میان شیعه و سنی جز در ایام محرم دیده نمی‌شود و هدف رژیم از بین بردن این وحدت بین مردم است.

عضو ارشد جمعیت عمل اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایطی که نخست وزیر چهل سال بر مسند قدرت تکیه زده و اغلب سران مخالف در زندان هستند، نمی توان از یک نظام دموکراتیک سخن گفت .

وی تشکیل پارلمان فاقد صلاحیت را یکی دیگر از موارد نقض دموکراسی دانست و گفت: نیمی از اعضای پارلمان را حکومت تعیین کرده است و نیمه دیگر هم بر اساس تقسیمات طایفه ای و معیارهای غیرعادلانه منصوب شدند که این امر موجب انصراف مخالفان از شرکت در انتخابات پارلمانی شد؛ پس از آن انتخابات تکمیلی بامشارکت 15 درصدی مردم برگزار شد، حال آن که دموکراسی یعنی مشارکت کامل مردم در تصمیم گیری‌ها، منابع ثروت و تمام جوانب اداره کشور.

براساس اين گزارش به نقل از ستاد حقوق بشر؛ الصباغ شرایط کنونی بحرین در میان موج سرکوب ها و نبود حقوق شهروندی و انحصاری بودن حکومت را شبیه اوضاع قرون وسطی دانست و گفت: اصلاحاتی که رژیم از آن صحبت می‌کند، شعاری بیش نیست، اما واقعیت سرکوبی است که شهروندان مخصوصا علما و نخبگان را هدف قرار داده است و علاوه بر این باید گفت که تاکنون هیچ یکی از  مقامات مسئول در جنایت علیه مردم محاکمه نشده‌اند.

انتهاي پيام/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار