سردار نوري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نبايد تخلف فردي را به کل سپاه تسري داد/ مسئوليت‌شناسي سپاه بر همگان مشخص است

معاون سياسي سپاه پاسداران گفت: مصداق تخلف فردی را نباید به کلیت سپاه تسری بدهیم، بین وظایف ذاتی سپاه و آن چیزی که امام (ره) مبنی بر عدم ورود سپاه به جریان‌های سیاسی فرموده‌اند، فرق است و امیدواریم دیدگاه برخی از دوستان در این مورد تغییر کند.

سردار علی اشرف نوری در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، در مورد علت انتقادها و هجمه‌هايي که پس از انتخابات 88 علیه سپاه پاسداران صورت گرفت، اظهار داشت: اینکه سپاه به این اندازه مورد توجه منتقدین و دوستان قرار گرفته، حاکی از توفیقی است که در اجرای وظایف و رسالت خود به دست آورده است.

وی افزود: وقتی نهادی به درستی به وظیفه خود عمل می‌کند و زنگ خطر را به صدا در‌می‌آورد طبیعی است که بدخواهان به دنبال جوسازی علیه آن باشند.

سردار نوری مقابله با توطئه‌های دشمنان در عرصه جنگ‌هاي سخت و نرم، آشکار کردن دست پنهان دشمن در جنگ سیاسی، ورود در حوزه جنگ اقتصادی و رو کردن دست دشمن در این حوزه را از عملکردهاي موفق سپاه برشمرد و تصريح کرد: سپاه پاسداران به لطف الهی و در سایه مدیریت حکیمانه و تدابیر مقام معظم رهبری، راه پرپیچ و خمی را طی کرده و امروز از آن به عنوان نماد غیرت و استواری یاد می‌شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه نباید از نارضایتی دشمنان از سپاه دلخور بود، گفت: از دشمنان، انتظاري غير از دشمنی نداريم و همانطور که امام(ره) فرمودند اگر روزی دشمن از ما تعریف کرد، باید بدانیم که راه را خطا رفته‌ایم.

وی با انتقاد از برخی جریان‌های داخلی به دلیل اظهارات بی‌ اساس در مورد دخالت سپاه در انتخابات سال 88 تصریح کرد: مسئولیت‌پذیری سپاه بر همه مشخص شده است و همه باید بدانند که اين نهاد در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد؛ بنابراین برخی از دوستان نباید با کم‌حوصلگی، بی‌صبری و بعضاً با انتصاب برخی مصادیق نادرست، جو ناصحیحی را در فضای جامعه حکم‌فرما کنند.

سردار نوری بصیرت‌افزایی و تشویق مردم به حضور آگاهانه در انتخابات را متفاوت از بحث دخالت دانست و اظهار داشت: وقتی که دشمن تصمیم دارد روی آرای مردم ما تاثیر بگذارد سپاه دست دشمن را رو می‌کند و اعلام می‌کند که در این حوزه‌ها دنبال نقش آفرینی هستند بنابراین دشمن‌شناسی از دیگر وظایف ذاتی سپاه است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر در فضای کلی انتخابات وظیفه‌ای بر عهده یک سپاهی بوده باشد و آن فرد دچار اشتباه شود، نمی‌توان این اشتباه را به کل مجموعه سپاه تعمیم داد.

وی با بیان اینکه خط مشی سپاه را مسئولان سپاه و نماینده ولی فقیه تعیین می‌کنند، اظهار داشت:‌ برای تخلف‌ها راهکارهای قانونی پیش‌بینی شده است؛ لذا هر نهاد و مجموعه‌ای از یک سری قوانین تبعیت می‌کند که سپاه نیز از آن مستثنی نیست.

سردار نوری در پایان با اشاره به اینکه مصداق تخلف فردی را نباید به کلیت سپاه تسری دهیم، خاطرنشان کرد: بین وظایف ذاتی سپاه و آن چیزی که امام(ره) مبنی بر عدم ورود سپاه به جریان‌های سیاسی فرموده‌اند، تفاوت وجود دارد و امیدواریم دیدگاه برخی از دوستان در این مورد تغییر کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: سردار ، نوری ، انتخابات ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار