مشاور عالی سازمان سنجش عنوان کرد:

پذیرش دانشجو بدون نظارت سازمان سنجش و بدون داشتن مجوز غیرقانونی است

برگزاری آزمون جهت پذیرش دانشجو در هر مقطعی بدون نظارت سازمان سنجش و بدون داشتن مجوز از وزارت علوم غیر قانونی و فاقد اعتبار است.


دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با  زمانی پیش بینی شده ثبت نام برای آزمون دکتری 92 از سه شنبه 7 آذر ماه آغاز شده و تا 12 آذر ادامه دارد .این آزمون برای 286 کد رشته و در 9 گروه آزمایشی برگزار می شود و یکی از این گروه ها پزشکی است که فقط در دانشگاه تربیت مدرس دانشجو می پذیریم. در آزمون دکتری دروس عمومی شامل زبان با ضریب 2 و استعداد تحصیلی با ضریب 1 محاسبه می شود و دروس اختصاصی هم با ضریب 4 خواهد بود.

وی گفت: این آزمون به صورت تستی چهار گزینه ای است و البته ممکن است که برای برخی رشته ها علاوه بر تستی ،یک مرحله نیز به صورت تشریحی باشد.

***توزیع کارت ورود به آزمون از 14 اسفند ماه

توکلی تصریح کرد: کارت ورود به جلسه به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از 14 اسفند ماه بر روی سایت سازمان قرار داده می شود و داوطلبان ضرورت دارد ضمن مشاهده کارت و برگ راهنما از آن پرینت تهیه کنند .همچنین آزمون دکتری 92 در صبح و بعداز ظهر 18 اسفند ماه برگزار می شود .

وی افزود: نتیجه اولیه این آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در فروردین ماه 92 بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود و کسانی که مجاز به انتخاب رشته شدند می توانند از 20 تا 24 فروردین نسبت به انتخاب کد رشته محل ها اقدام کنند .

***امسال نمرات علمی و نمره مصاحبه با ضریب یکسان محاصبه می شود

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اینکه آزمون دکتری امسال نسبت به سال گذشته 25 تفاوت مهم دارد گفت: در آزمون سال گذشته نمرات علمی با ضریب 1 و نمره مصاحبه با ضریب 2 محاصبه می شد اما امسال به جهت عدالت آموزشی این نمرات با ضریب مساوی محاصبه می شود .

وی ادامه داد: فهرست اسامی نهایی با توجه به سهمیه داوطلبان و ضوابط نیمه دوم شهریور اعلام می شود اما تفاوت دیگر این است که امسال بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و به دلیل برقراری عدالت آموزشی ظرفیت سهمیه مربیان از 30 درصد به 10 درصد کاهش پیدا کرده است.

***پذیرش دانشجو فقط با مجوز و تحت نظارت سازمان سنجش مورد تایید است

توکلی گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده در وزارت علوم هر فردی که بخواهد وارد موسسات آموزش عالی شود باید شرتیط و ضوابط را رعایت کند اما برخی از موسسات دارای شرایط خاصی هستند و به صورت اختصاصی اقدام به پذیرش دانشجو می کنند که این نکته قابل توجه است که این مراکز باید مجوز دفتر گسترش و وزارت علوم را داشته باشد و یا اینکه آزمون آنها تحت نظارت سازمان سنجش باشد در غیر این صورت فعالیت آنها غیر قانونی و فاقد اعتبار است. /ع
برچسب ها: دکتری ، آزمون ، سنجش ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار