مازندران/

برگزاری کرسی آزاد اندیشی با عنوان « نفت،یارانه واقتصادمقاومتی » در مازندران

کرسی آزاد اندیشی با موضوع نفت،یارانه و اقتصادمقاومتی با حضور جمع کثیری از دانشجویان و مهمان ویژه دکتر محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در سالن ابن سینا دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این مراسم با اشاره به فرق واقع بینی ، واقع گرایی و آرمانگرایی گفت: برای درک واقعیت های موجود در جامعه، علاوه بر آرمان گرایی، باید واقع بین بود تا اهداف و برنامه های مورد نظر قابل تحقق باشد.

دکتر قدیری ابیانه افزود: باید در این موارد واقع بین و آرمانگرا بود و با تکیه بر واقعیت های موجود راه رسیدن به وضعیت آرمانی را شناسایی کرد.

وی با توجه به افزایش درآمدهای نفتی کشور در سال های اخیر، مردم توقع و انتظار هزینه کردن صحیح آن و سایر منابع اقتصادی را دارند تصریح کرد: حال آنکه کل صادرات نفت به ازای هر نفر در هر ماه در شرایط غیرتحریمی کمتر از یک بشکه است و اگر بودجه عمومی به بهترین وجه نیز هزینه شود، نمی توان به اتکای آن، مشکل اشتغال، مسکن، درمان و سایر معضلات اقتصادی را حل کرد.

در این کرسی آزاد اندیشی : دانشجویان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند، موافقان و مخالفان در خصوص نفت،یارانه و اقتصادمقاومتی ؛ مطالبی را طرح و به بحث و گفت‌وگو در درباره آن پرداختند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.