اذعان روزنامه آمريکايي

اين سومين مورد موفقيت ايران در شکار پهپادهاي آمريکايي است

روزنامه آمريکايي "يو اس اي تودي" با وجوديکه در شوک شکار پهپاد تلاش کرد در اين خبر خلل وارد کند، اذعان کرد در صورتي كه اين خبر درست باشد اين سومين گزارش در مورد شکار پهپاد هاي آمريكائي توسط ايران در طول دو سال گذشته بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه يو اس اي تودي نوشت: ماه گذشته، اعلام شد كه يك پهپاد آمريكائي وارد حريم هوايي ايران شده بود. پنتاگون نيز گفت كه براي حداقل دوبار پهبادهاي آمريكائي هدف آتش ايران قرار گرفته اند.
در اواخر سال 2011، ايران توانست پس از ورود پهپاد جاسوسي سيا به حريم هوايي ايران از طريق مرزهاي شرقي آن كشور با افغانستان- پاكستان، آن را فرود آورد. پهپاد آر كيو- 170 كه به دوربین های قدرت مند و سیستم ناوبری هوشمند مجهز بوده است و ايران آن را سالم در اختيار گرفت. تهران بعدا اعلام كرد كه داده هاي اين پهپاد فوق سري را بازيابي كرده است و اطلاعات مفيدي را از آن بدست آورده است.  
در اين مورد، پس از اعلام خبر ناپديد شدن پهپاد در نزديكي مرز ايران – افغانستان، مقامات آمريكائي تاييد كردند كه وظيفه آن جمع آوري اطلاعات از تاسيسات ايران بوده است. واشنگتن از ايران خواست تا پهپاد را به آن كشور تحويل دهد اما ايران نيز از اين كار خودداري ورزيد و در عوض عكس هاي گرفته شده از اين پهباد را به نمايش درآورد.  
يو اس اي تودي افزود: ايران اعلام کرده است كه در زمينه فناوري ساخت پهپاد به پيشرفت هاي چشمگيري دست پيدا كرده است.  
در ماه نوامبر، ايران از ساخت پهپادي بومي خبر داد. پيش از اين ايران تصاويري از تاسيسات حساس رژيم صهيونيستي را از طريق اين پهپاد ها بدست آورده بودكه اين کار توسط حزب الله انجام شد.  
اين روزنامه در پايان اذعان کرد به نظر مي رسد ايران تعداد بيشتري پهپاد در اختيار داشته باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار