شبکه تلویزیونی المیادین:

رژيم صهيونيستي 16 ميليارد دلار نفت مصر را سرقت کرد

ارزش نفتی که رژیم صهیونیستی از صحرای سینای مصر به سرقت برده است به شانزده میلیارد دلار می رسد. اسرائیل در طول تاریخ خود هیچگاه هیچ عملیات یا اقدام اشغالگرانه های را انجام نداده است مگر این که به یک سرزمین یا آب ها و نفت آن چشم طمع داشته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی عنوان داشت: اسرائیل این مقدار نفت را در زمانی که سینا را تحت اشغال خود داشت به سرقت برده است و باید غرامت آن را به مصر بپردازد

عبدالله ضاهر گزارشگر این شبکه در گزارشی در این باره گفت: اسرائیل در طول تاریخ خود هیچگاه هیچ عملیات یا اقدام اشغالگرانه های را انجام نداده است مگر این که به یک سرزمین یا آب ها و نفت آن چشم طمع داشته است. اسرائیل در فاصله سال های هزار و نهصد و شصت و هفت تا هزار و نهصد و هفتاد و پنج که سینا را در اشغال خود داشت منابع نفت این منطقه را غارت و نفت آن را به اسرائیل منتقل می کرد.

به گفته عصام طاها کارشناس توافقنامه های بین المللی قراردادهای نفت این سرقت ها به طور کامل به ثبت رسیده است. اسرائیل در این مدت دویست و هشتاد میلیون بشکه نفت از میدان های مختلف نفتی در منطقه سینا به سرقت برده است. این رژیم در آن زمان تولید نفت در این منطقه را تا یکصد و بیست هزار بشکه در روز افزایش داده بود و شصت و پنج درصد از نیازهای نفتی خود را از این میدان ها تامین می کرد که این امر با توجه به میانگین قیمت نفت در سال هزار و نهصد و هفتاد و پنج هزینه ای بالغ بر شانزده میلیارد دلار برای مصر در بر داشته است.

در ادامه گزارش آمده است: به گفته کارشناسان حقوقی مصر بر اساس قوانین و معاهده های بین المللی یا قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل مصر حق دارد از اسرائیل بخواهد غرامت سرقت نفت از میدان های نفتی سینا را به این کشور بپردازد. مهمترین این قطعنامه ها، قطعنامه سه هزار و صد و هفتاد و پنج است که به کشورهای عربی و ملت هایی که سرزمین های آنها در اشغال بیگانگان است حق می دهد منابع طبیعی خود را تحت سیطره داشته باشند.

برچسب ها: اسرائیل ، نفت ، مصر ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.