مصر روی آتش بحران؛

سخنرانی مرسی در ساختمان گارد ریاست‌ جمهوری/اتهام خیانت به اخوان‌المسلمین

بنابر اعلام منابع آگاه خبری، محمد مرسي امشب در ساختمان گارد رياست جمهوري براي مردم سخنراني می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ الجزیره اعلام کرد محمد مرسی رئیس جمهور مصر قرار است خارج از کاخ ریاست جمهوری برای مردم سخنرانی کند.

وی برای ضبط کردن سخنرانی خود ، کاخ نخست وزیری را ترک کرد و عازم ساختمان گارد ریاست جمهوری شده است.

از سوی دیگر، باوجود اینکه مصر روز گذشته صحنه درگیری های خونین بود، اما مخالفان رئیس جمهور این کشور همچنان بر سر مواضع خود اصرار دارند.

 یکی از معترضان مصری که در میدان التحریر تحصن کرد، گفت:«محمد مرسی تفرقه میان مردم مصر ایجاد کرده است. این مسئله درستی نیست. ما قبلا بر لزوم لغو بیانیه قانون اساسی تاکید می کردیم، اما اکنون ما سرنگونی مرسی و حکومت اخوان المسلمین را خواستار شده ایم، چون اخوان گروهی خیانتکار است».

معترض دیگری تصریح کرد:« اکنون باید ارتش یا نیروهای پلیس دخالت کنند، چون رئیس جمهور هیچ اقدامی انجام نخواهد داد، چون اگر می خواست دست به کار بزند قبلا این کار را می کرد. رئیس جمهور مصر زمان انتخابات ریاست جمهوری ساعت چهار بامداد پیروزی خود را اعلام کرد، اما روز گذشته در صحنه ظاهر نشد و دستور توقف درگیری ها را صادر نکرد. با وجود اینکه با یک حرف می توانست افراد را متفرق کند. شرم آور است که پنج نفر کشته شدند. خیلی شرم آور است که در طول دو سال تا کنون هر روز یکی کشته شود. (نظام حاکم) تفکر رژیم سابق را دارد و نمی خواهد درس عبرت بگیرد».

یکی از زنان مخالف رئیس جمهور مصر خاطرنشان کرد: «عبد الناصر گفته بود گروه اخوان مسلمین به هیچ عهدی پایبند نیست. این گروه شیوه حکومتداری رژیم قبلی را با شیوه بدتری اجرا می کند. ما انقلاب نکردیم که به زمان رژیم مبارک برگردیم. ما تصور نمی کردیم در مصر پس از انقلاب بیست و پنجم ژانویه حوادث چند روز گذشته صورت بگیرد. به نظر می رسد هر حاکم فکر می کند که مصر و مصریها مانند قبل از انقلاب هستند، لیاقت باقی ماندن بر مسند قدرت را ندارد».
برچسب ها: مرسی ، سخنرانی ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار