نماینده‌ای که از همسرش کتک‌ خورد +عکس

در حالی که خشونت علیه زنان در ترکیه و پدیده همسرآزاری به یکی از معضلات اجتماعی و فرهنگی جدی این کشور تبدیل شده، این بار این معضل دامن یکی از سیاستمداران این کشور را گرفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ خانم فاطمه سلمان کُتان نمانیده شهر کردنشین آگری و عضو حزب عدالت و توسعه که به خاطر کتک خوردن از همسر خود چهار روز از حضور در جلسات کمیسیون مجلس بازمانده بود، بالاخره ناچار شد برای پایان دادن به کابوس دائمی خود به پلیس پناه ببرد.
کُتان در حالی که آثار کبودی و خشونت در چندین جای صورت و بدن خود را به کارشناس خشونت خانوادگی پلیس استانبول نشان می داد، درخواست کمک عاجل کرد.


کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی NTVmsnbc نوشت: فاطمه شاهین نماینده شهر کردنشین عنتاب و وزیر سیاست های خانواده و تامین اجتماعی در این خصوص به خبرنگار آناتولی گفت:" موضوع خشونت علیه زنان در همه استان های ترکیه وجود دارد و مقابله با چنین پدیده شرم آوری نیاز به عزم جدی دارد. ما دستور داده ایم یک تیم ویژه حراست از خواهرمان فاطمه سلمان را بر عهده بگیرند و واقعا جای تاسف دارد زنی که در شرایط سخت و دشوار تحصیل کرده و با کسب آرای مردم، توان و قابلیت خود را اثبات کرده به خاطر کتک خوردن از همسر خود توان حضور در مجلس را نداشته باشد".
گفتنی است خشونت علیه زنان در ترکیه طی سال های اخیر همواره روند رو به رشد داشته و بر اساس آمارهایی که روزنامه های رادیکال و حریت منتشر کرده اند ازسال 2005 میلادی تاکنون در ترکیه دقیقا دو هزار زن کشته شده اند و در رسانه های این کشور از این موضوع با عبارت "قربانیان مردان تروریست" یاد می شود. تنها طی دو سال گذشته در چند استان ترکیه آمار اختصاص پلیس محافظ برای زنانی که در معرض کتک کاری از سوی همسر هستند، به این ترتیب است: آنکارا655، استانبول و دنیزلی 521، چوروم 115، بورسا45، ادیرنه 30، الازغ30، مرسین24، کارامان 23، دیاربکر20، دوزجه19.
در حالی که در آناتولی مرکزی و استان های ترک نشین ترکیه میانگین خشونت غلیه زنان بین 31 تا 50درصد در نوسان است، این میزان در استان های کردنشین ترکیه از میانگین 47 درصدی برخوردار است.
وزارت کشور ترکیه به منظور مقابله با این معضل دستگاه های ویژه ای را در اختیار زنان در معرض خطر قرار داده و در صورتی که آنان دگمه مخصوص این دستگاه را فشار دهند، پلیس به محل زندگی آنان اعزام می شود.
برچسب ها: نماینده ، همسر ، کتک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.