قزوین/ معاون امور بازاريابي مرکز ملي فرش ايران؛

صادرات 556 ميليون دلار فرش دستبافت ايراني

در سال گذشته بيش از 556 ميليون دلار فرش دستبافت از ايران به کشورهاي دنيا صادر شده است

معاون امور بازاريابي مرکز ملي فرش ايران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوين گفت: در سال 91 نيز هدف گذاري صادرات 1 ميليارد دلار فرش دستبافت داشتيم که با توجه به مشکلات موجود در کشور اين رقم تا به امروزمحقق نشده است.

مجتبي فيض اللهي افزود: در 7 ماهه ابتدايي امسال، بيش از 238 ميليون دلار فرش دستبافت ايراني به خارج ار کشور صادرشده است که با مدت مشابه خود درسال گذشته برابر است.

وي با بيان اينکه فرش دستبافت ايراني به بيش از 50 کشور دنيا صادر مي‌شود ادامه داد: 50درصد صادرات فرش دستبافت ايران به کشورهاي آلمان، قطر، ژاپن و ايتاليا صورت ميگيرد.

فيض اللهي از از کشورهاي پاکستان، هند، افغانستان چين و نپال به عنوان عمده ترين رقباي فرش ايراني ياد کرد و گفت: اين کشورها فرش هاي خود را با برند فرش ايران عرضه ميکنند و در تلاش هستيم تا با اطلاع رساني مناسب در کشورهاي هدف، فرش ايراني را براي جلوگيري از اين گونه سوء استفاده‌ها به مردم بشناسانيم.

معاون امور بازاريابي مرکز ملي فرش ايران به بافت سه ميليون متر فرش ايراني در سال نيز خبر داد و افزود : بيش از 3 ميليون بافنده فرش ايراني به طور مستقيم و غير مستقيم در کشور فعال هستند ./س


برچسب ها: صادرات ، فرش ، دستباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.