همزمان در دو جبهه ضد انقلاب و رسانه های مرتبط با مهدی هاشمی

تلاش برای تشکیک در اصالت فایل صوتی محرمانه آغاز شد

شب گذشته باشگاه خبرنگاران با بررسی تحرکات برخی از مهره های رسانه ای منسوب به خانواده آقای هاشمی در شبکه های به اصطلاح اجتماعی پاتوق برخی از عوامل فتنه به نتایج و اطلاعات جدیدی دست یافته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، انتشار مکالمه‌ای محرمانه ۲۰ دقیقه‌ای  منتسب به مهدی هاشمی در فضای اینترنت میان نیک‌آهنگ ضد انقلاب خارج نشین و آقای مهدی هاشمی و افشای برخی از تاکتیک های خانواده هاشمی در فضای سیاسی کشور از زبان مهدی هاشمی روز گذشته فضای رسانه ای کشور را متاثر کرد.  

مهدی هاشمی فرزند آیت‌اله هاشمی رفسنجاني در مهرماه سال ۹۱ پس از ماه‌ها جنجال با معرفی خود به اتهام‌های مختلف از جمله نقش در آشوبهای بعد انتخابات دهم ریاست جمهوری و جرم‌های دیگر راهی دادگاه و بازجویی شد. او تاکنون اجازه خروج از بازداشت موقت به جز جهت چکاپ را نیافته و هم چنین خبر از دست‌گیری دو نفر دیگر در رابطه با پرونده آقای هاشمی هم به گوش مي رسد. این در حالی است که وکیل آقای مهدی هاشمی خبر از تمدید قرار بازداشت وی به مدت دو ماه دیگر داده است.

جنجال در میان ضد انقلابها
نیک آهنگ مدیر سایت ضد انقلاب خودنویس که اصالت این نوارهای صوتی را نیز تایید می کند با موجی از حملات رسانه ای همفکرانش در سایتهایی همچون بالاترین ، ایران گلوبال، رادیو کوچه ، رادیو زمانه و شبکه های اجتماعی چون فیس بوک روبرو شده است.

کاریکاتوریست روزنامه های زنجیره ای دوران اصلاحات در واکنش به این حملات در مطلبی در سایت خودنویس با اشاره به اینکه مخالف انتشار این فایلهای صوتی بوده اعلام می کند که چندی پیش در تارنمای خود نویس در نوشته‌ای هشدار داده بوده است که شاکی آقای هاشمی در دادگاه اونتاریو، یعنی آقای هوشنگ بوذری قصد انتشار این فایل‌های صوتی و نوشتاری که نيک آهنگ در اختیار دادگاه این دو نفر قرار داده بوده است را دارد. این مساله البته از سوی هوشنگ بوذری تکذیب شد.

نيک آهنگ همچنین به این نکته مهم اشاره کرده است که این مساله را سعی کرده تا به خانواده آقای مهدی هاشمی نیز اطلاع دهد وی در این خصوص می نویسد : " با وکیل آقای هاشمی در تهران تماس گرفتم و از او خواستم این یادداشت را بخواند. توصیه‌هایی هم بنا به وظیفه انسانی به ایشان کردم که احتمالا مورد توجه قرار نگرفته است. همچنین به کسانی که با خانواده هاشمی مرتبط هستند ماجرا را بازگو کردم تا به هر ترتیب که می‌دانند به اطلاع‌شان برسانند. اما دوستان ( ضد انقلاب )  طفره رفتند و بعد از چند روز شماره‌هایی دادند که به اطلاع برسانم

وی با ادعای اینکه با تماس با خانواده هاشمی به نتیجه ای نمی رسد می افزاید : " پاسخ به تلفن من حتی با وجود گذاشتن پیغام با تاخیر انجام شد. تمام خواست من این بود که آنها با اطلاع از وضعیت احتمالی، از وقوع هر اتفاق ناگواری خودداری کنند یاحداقل برای متوقف کردنش تلاش کنند. اما باز به گفته منابعی در انگليس، به تلاش برای «باج‌خواهی» از خانواده هاشمی متهم شدم و حتی یکی از پیام‌ها، تهدید آمیز بوده است.

از اردوگاه خاندان هاشمی صدایی نیامد
اما از سوی دیگر واکنش سایتهای داخلی که از انتشار این مکالمه محرمانه متاثر شده بودند با افشای مطالبی جدید در این خصوص همراه بوده است .

رسانه های داخلی از سکوت یاران و خانواده هاشمی در مقابل این مساله در روز گذشته خبر داده اند . محسن هاشمی، فاطمه هاشمی، محمود علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی، محمد باقر نوبخت، قدرت الله علیخانی، تیمور عسکری و ... از جمله نزدیکان مهدی هاشمی هستند که در پی افشای فایل صوتی منتسب به مهدی هاشمی سکوت اختیار کردند و پاسخی به رسانه های داخلی ندادند.

حسین مرعشی نیز در پاسخ به یک رسانه گفت: از این فایل صوتی خبر ندارم و الان که شما گفتید باخبر شدم پس از بررسی تماس بگیرید.


تكاپوي جدي بستگان و كار چاق‌كن‌هاي آقازاده زنداني برای تشکیک در اصالت فايل صوتي محرمانه
سایت خبری رجا نیوز امروز در مطلبی با اشاره تحت عنوان ماله کشی رسانه ای – حقوقی کارچاق کن های آقازاده زندانی خبر از طراحی سناریویی جدید از سوی منسوبین به اقای مهدی هاشمی می دهد. رجا نیوز می نویسد :  ( ع-ه)  برادرزاده فرد زنداني در جايي بيان كرده است كه در حال طراحي مجموعه اقداماتي هستند تا فايل صوتي منتشر شده را "ساختگي"، "تقطيع شده" و "تقليد صدا" جا بزنند.

"ع.ه" اضافه كرده است: ما هم بنا بر پيشنهاد "ف.ص" (كار چاق‌كن رسانه‌اي خانواده و گرداننده يكي از سايت‌هاي التقاطي مسدود شده که نقش روابط عمومی را برای این خانواده بازی می کند) قرار است بگوييم كه نيك‌آهنگ كوثر نفوذي نظام است و اين كار را به اشاره نظام انجام داده است تا با فراگير كردن اين شايعه، هم از تبعات منفي بيشتر در داخل پيشگيري كنيم و هم پيشاپيش فايل‌هاي صوتي ديگري را كه شاكي عمويم در اختيار دارد و تهديد به افشاي آن‌ها کرده، بي‌اثر كنيم.

برادرزاده "م.ه" همچنين گفته است: مطلع شديم كه فايل‌هاي صوتي ديگري در اختيار شاكي عمويم هست كه در آن‌ها، ادعاهايي در مورد مباحث مالي، اقتصادي و بده بستان‌هاي عمو بيان شده است كه انتشار آن فايل‌ها ممكن است دردسرهاي بيشتري ايجاد كند، به همين جهت تصميم گرفتيم در ظرف روزهاي آينده، يكي ديگر از اعضاي خانواده "ه.ر" را به ملاقات شاكي بفرستيم تا بنحوي، او را به كوتاه آمدن از انتشار اين فايل‌ها وادار كند.

از سوی دیگر محسن هاشمی برادر مهدی هاشمی امروز در مصاحبه با روزنامه آرمان  فایل صوتی منتسب به برادرش را ساختگی و مشکوک خواند . وی در اظهاراتی عجیب گفت : " سازندگان این نوار  احتمالا صداهای پراکنده از مهدی هاشمی داشتند و در بخشی هم به تقلید صدای وی پرداخته اند.

محسن هاشمی اما در خصوص اینکه اصل این نوار مکالمه در اختیار خانواده هاشمی قرار دارد یا خیر توضیحی ارائه نداده است.

لازم به ذکر است ؛ در شبکه هاي اجتماعي اين سوال مطرح است که ماجراي تقليد و تقطيع چگونه توسط مهندس هاشمي احراز شده است ؟ درحاليکه متن اصلي نوار را در اختيار ندارند و شايد هم فقط ادعا مي کنند که فايل اصلي مکالمه را ندارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.