نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی در روز آغاز؛

دانلود نرم افزارها؛ اطلاعات غرفه ها و آخرین اخبار از الکامپ هجدهم

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور جمعی از اصحاب حوزه فن‌آوری اطلاعات و اقتصاد آغاز به کار کرد؛ شما می توانید اینجا تمام اطلاعات مربوط به این نمایشگاه را ببینید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک با حضور نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی، محمدرضا تداعی رییس مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات، نهاوندی معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت، فتحی‌پور ریییس کمیسیون اقتصادی مجلس و اخوان به‌آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد.


رییس اتاق بازرگانی در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه الکامپ با اشاره به برگزاری این نمایشگاه که می‌تواند توانمند‌ساز اقتصاد ایران و در اهداف چشم‌انداز ایران موثر باشد و با اشاره به 20 سال گذشته که انقلابی در اقتصاد کشور رخ داد، گفت: ارتباطات و فناوری اطلاعات به درستی توانسته به عنوان حوزه توانمند در این میان فعالیت کند.

رییس اتاق بازرگانی با اشاره به تاثیر فن‌آوری اطلاعات در بخش‌های مختلف کشور حتی بخش‌های سنتی و کشاورزی گفت: با فعالیت فن‌آوری اطلاعات کارایی این حوزه بالا می‌رود و لازم به ذکر است که رشد بهره‌وری فقط در خود آن حوزه نیست بلکه می‌تواند دست بخش‌های دیگر جامعه را بگیرد.

نهاوندیان حوزه ICT را سکوی پرواز اقتصاد ایران و هر کشوری به سمت اقتصاد دانش‌بنیان بیان و تاکید کرد: در 20 سال گذشته این حوزه پیشرفت چشم‌گیر داشته و در سرمایه‌گذاری‌های زیرساخت و داشتن افق دراز‌مدت توانسته‌ خود را به خوبی نشان دهد.

وی با اشاره به این‌که باید جذابیت تجارت الکترونیکی در این حوزه بیش‌تر شود، گفت: برای دسترسی بهتر به بازار و ارتقاء عدالت در حوزه‌ی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این حوزه نیازمند پیشرفت بیشتری است و باید مورد حمایت کامل قرار بگیرد.

رییس اتاق بازرگانی هم‌چنین این حوزه را به عنوان حوزه‌ی جوانگرا نام برد و گفت: کارآفرینی جوان‌ها در شرکت‌های ICT بیشتر شده و می‌تواند حوزه‌ی رشد جوانان ارتباطات بین‌دانشگاهی را بیشتر کند.

در ادامه محمدرضا طلایی رییس تشکل‌های فن‌آوری اطلاعات با اشاره به حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه گفت: در سالی که به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه داخلی صورت گرفته، با ابتکار اتاق ایران، تشکل‌های بخش ICT به برگزاری نمایشگاه الکامپ 2012 با شعار «فن‌آوری اطلاعات محور توسعه اقتصادی کشور» اقدام شد.

طلایی با اشاره به رقابت 386 شرکت داخلی و خارجی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی گفت: از کشور‌هایی همچون هند، پرتغال، چین نیز در این نمایشگاه حضور دارند که نمایشگاه امسال در مساحت 16 هزار و 500مترمربع در بخش‌های نرم‌افزار، ماشین‌آلات اداری، اینترنت، شبکه‌های اطلاع‌رسانی، امنیت شبکه و بازی‌های رایانه‌ ای برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فضای 1750 متری سالن 35 و اختصاص آن به دولت الکترونیکی گفت: نمایشگاه امسال به عنوان بخش خصوصی غر فه‌ای را به دولت اختصاص داده است تا از جمله دستاورد‌های این نمایشگاه بهره ببریم.

طلایی با اشاره به اینکه امسال برای اولین‌بار نمایشگاه الکامپ از 15 آذرماه به صورت مجازی برگزار شده بود ابراز خرسندی کرد.

رییس مجمع تشکل‌های فن‌آوری اطلاعات از دستاورد دیگر نمایشگاه امسال را حضور 15 تشکل حوزه‌ی ICT در کشور نام برد.





نرم افزاری که تعمیرکار خودروی شما می شود + دانلـــود


به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، امداد خودروی همراه یک نرم افزار فارسی است که کاربران پس از ثبت نام در سامانه آن، می توانند در هر زمان و مکانی که خودروی آنها دچار نقص فنی شد از نیروهای امدادرسانی درخواست کمک کنند.

- ویژگی های نرم افزار:
این نرم افزار آدرس کاربر را از طریق سیستم تعیین موقعیت جهانی (GPS) تشخیص داده و آن را به صورت آفلاین و از طریق خطوط موبایل برای Web Server سامانه مرکزی امداد خودروی همراه ارسال می کند.
در مرحله بعد اپراتور بر اساس اطلاعات دریافت شده و سوابق ثبت نام از هویت کاربر، نوع و مشکل فنی خودرو و آدرس آن مطلع می شود و درخواست نیروی امداد و پیگیری وضعیت کاربر را برعهده می گیرد.
در سامانه مرکزی این نرم افزار می توان بر عملیات امدادرسانی را از آغاز تا پایان به صورت آنلاین و لحظه به لحظه نظارت و مدیریت کرد.
دانستنی های نگهداری خودرو با موضوعاتی مانند روغن موتور، فیلتر هوا، فیلتر سوخت، تسمه تایم، شمع ها، سیستم تعلیق و مایع خنک کننده و نیز محاسبه مصرف سوخت و چک لیست سفر از دیگر بخش های نرم افزار امداد خودرو همراه هستند.

 - دانلود و نصب نرم افزار:
شایان ذکر است که نرم افزار امداد خودرو بر روی تبلت و تلفن های همراه دارای سیستم عامل آندروید قابل نصب است.


خدمات چند رسانه ای باند وسیع دی ماه جاری ارایه می شود

دکتر اخوان ، دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه الکترونیک ، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی گفت : برای نخستین بار در دی ماه جاری پروانه خدمات چند رسانه ای باند وسیع به کاربران اعطا خواهد شد .



وی در ادامه افزود : با راه اندازی این پروژه ، خدمات تصویری ، صوتی و متنی به صورت باند گسترده در اختیار کاربران قرارخواهد گرفت .
دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطر نشان کرد : با راه اندازی خدمات چند رسانه ای باند وسیع ، فیلم ، موسیقی ، بازی و مواردی از این قبیل با استفاده از تلویزیون و کامپیوتر برای کاربران قابل دسترس خواهد بود .
وی در ادامه گفت : معتقد هستیم این اتفاق باعث ایجاد جهش بزرگی در چرخه اقتصادی حوزه فناوری اطلاعات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اعم از تولید سخت افزار ونرم افزارمی شود .
اخوان تصریح کرد : با توجه به وجود اختلاف نظراتی در خصوص راه اندازی این خدمت بالاخره برای ارایه خدمات چند رسانه ای باند وسیع توافقاتی حاصل شد و کمیسیون تنظیم مقررات شورای عالی فضای مجازی ارایه این خدمات را مصوب کرد و از دی ماه جاری پروانه این خدمات طی مزایده رسمی صادر می شود .
وی گفت : سال گذشته شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی مجازی با تدبیر مقام معظم رهبری ایجاد شد تا اوضاع فضای مجازی کشور را ساماندهی کند که امیدوار هستیم که در این فرآیند موفق باشیم.
اخوان ضمن اعلام نرخ رشد ضریب نفوذ خدمات باند گسترده در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته گفت : کشور ما حالا حالاها برای افزایش ضریب نفوذ و افزایش سهم حوزه در تولید ناخالص ملی  باید کار کنیم .
وی گفت : بر اساس آمار موجود در آمد حاصله از حوزه ICT سالانه چیزی حدود سه هزار میلیارد تومان است که این عدد کاملا از این حوزه خارج می شود که این موضوع خود از مشکلات اساسی این حوزه بوده که باید تغییر و تحولاتی در آن ایجاد شود .
دبیر شورای عالی فضای مجازی  اظهار داشت : دلیل ضعف شرکت های بخش خصوصی کمی و فنی نبوده بلکه شرکت های خصوصی بسیار هم توانمند است فقط آنها به دلیل ضعف در پشتوانه اقتصادی  محکوم به شکست هستند که این کمک همه مسوولان کشور از جمله دولت ، مجلس ، قوه قضائیه ، فعالان بخش خصوصی در نهادهای مختلف از جمله اتاق بازرگانی را می طلبد تا به اهداف عالیه برسیم .
وی گفت : مقام معظم رهبری وقتی از سایر نهادها به عنوان تیم هماهنگ کننده و نظارتی نا امید شدند شورای عالی فضای مجازی را ایجاد کردند تا مشکلات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را ساماندهی کند .  
اخوان خاطر نشان کرد : بنده به عنوان یکی از فعالان فضای مجازی کشور از تمامی فعالان این حوزه دعوت می کنم تا در طرح ها و پروژه های فضای مجازی کشور حضور داشته باشند.




اگر می خواهید نقشه سالن ها را ببینید اینجا را کیک کنید:



برای مشاهده نام شرکت های حاضر در این نمایشگاه هم اینجا را کیک کنید.






اختلاف بین تشکل های فعال در حوزه فناوری؛ شایعه یا واقعیت؟

آزاده داننده، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه الکترونیک ، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی گفت : قوانین و مقررات محدود کننده از اصلی ترین موانع بازدارنده مجریان الکامپ است که تاثیر آن بر روند رشد این نمایشگاه کاملا مشهود است .

وی در خصوص اختلاف بین تشکل های خصوصی اظهار داشت : اختلاف بین تشکل های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات افسانه ای بیش نبوده و هیچ اختلافی در کار نیست مگر مشکلاتی از جمله بحث ارزی – ریالی که همیشه مشکل ایجاد می کند و هیچ گاه هم حل نمی شود .

وی افزود : الکامپ نمی تواند رونق پیدا کند تا وقتی که مشکل ارزی – ریالی و قوانین و مقررات بازدارنده حل نشود .

داننده تصریح کرد : برای رشد و پیشرفت الکامپ حضور فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید تسهیل شود تا آنها برای ارایه محصولات و معرفی خدمات خود با مشکلاتی مواجه نشوند .

وی خاطر نشان کرد : اگر امروز در نمایشگاه الکامپ حضور فراگیر شرکت های فعال در حوزه ICT را نمی بینیم به دلیل این است که محدودیت های بسیاری در غالب تبادل ارز ، واردات کالا ، حذف بودجه های فناوری دستگاه ها و مواردی از این قبیل برای آنها تعریف شده است .

به گفته وی فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ابزارفایق آمدن بر محدودیت های زمانی و مکانی است .

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت : عدم حضور دولتی ها در سالن خالی دولت الکترونیکی و محدودیت هایی که از سوی شرکت سهامی نمایشگاه ها تعریف شده از جمله مشکلاتی است که به صورت مستقیم بر رونق الکامپ تاثیر گذار است .

وی در پاسخ به این موضوع که چرا صادرات IT کشور کاهش یافته است گفت : زیرا نگاه ما به فناوری اطلاعات و ارتباطات همچنان سخت افزاری بوده و تا نگاه نرم افزاری ما در بین متفکران جای خود را پیدا نکند ما همچنان با اینگونه مشکلات مواجه هستیم .

وی افزود : قوانین و مقررات صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات نیاز به بازبینی دارد و باید اصلاح شود .

داننده تصریح کرد : دکتر نهاوندیان فصل زیبایی از نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات را در مصالح ملی ترسیم کردند و این موضوع بسیار امیدوارکننده بود و پیامدهای خوبی را در بر خواهد داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
alilahooti
۲۰:۰۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۱
khob bod
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۰:۲۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۱
برای نوکیا v3اصلا برنامه نمیذارید اگر هم بذارید خرابه نصب نمیشه.لطفا برنامه برای ما هم بذارید
-
علیرضا
۱۵:۳۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۱
سلام برای اندرید سری 1/2 بازی های بیشتری بزارید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۴۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۱
سلام برای گوشی های سیمبین سری6 هم نرم افزار بزارین.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۱
متوسط
آخرین اخبار