آخرین گزارش ناامید کننده از تحریم ایران در دستان اوباما

آخرین گزارش ها از روند عملکرد تحریم ها بر علیه ایران که تقدیم دولت اوباما شده است حاکی از آن است که علی رغم تهدیدها و تحریم های آمریکا علیه ایران، هنوز هفت شرکت خارجی سرمایه های خود را بیرون نبرده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دیلی نیوز، آخرین گزارش ها از روند عملکرد تحریم ها بر علیه ایران که تقدیم به دولت اوباما شده است حاکی از آن است که علی رغم تهدیدها و تحریم های آمریکا علیه ایران، هنوز هفت شرکت خارجی از کشورهای چین، هند، کره جنوبی و آفریقای جنوبی سرمایه های خود را از ایران بیرون نبرده اند.


یک مامور آمریکایی ناظر بر مسایل ایران اعلام کرده است: این هفت شرکت به رغم آگاهی از موشکافی های دقیق بین المللی به خاطر جاه طلبی های هسته ای ایران، در بخش انرژی و گاز این کشور در سال جاری سرمایه گذاری کرده اند و باوجود تحریم های آمریکا و تهدید این کشورها به محروم نمودن شان از امتیازات بین المللی، هنوز سرمایه های خود را از ایران بیرون نکشیده اند.


قانون جدیدی که در ماه آگوست در کنگره ایالات متحده امضاء شد به دولت اوباما اجازه داد تا شرکت های خارجی که با ایران همکاری می کنند و این کشور را در بخش منابع انرژی به عنوان یکی از شاهراه های درآمدی، کمک می کنند را تحریم کند.
در گزارش قانون مصوب ماه آگوست، دفتر پاسخگویی دولت ایالات متحده با بررسی گزارش ها و داده های در دسترس عموم، با شرکت هایی که در ایران سرمایه گذاری کرده بودند تماس گرفته و میزان عقب نشینی آنها را از همکاری با ایران کنترل کردند.


براساس گزارش دیلی نیوز، ایالات متحده و اتحادیه اروپا مشخصا بخش انرژی ایران را برای اهداف تحریمی خود مورد هدف قرار داده اند تا این کشور را ترغیب به کاهش فعالیت های هسته ای خود کنند. ایالات متحده خریداران نفت از ایران را تهدید به محروم شدن از نظام های مالی ایالات متحده کرده اما بیشتر شرکت هایی که پیش از تحریم ها با بخش انرژی و نفت و گاز ایران همکاری داشتند هنوز هم بر ادامه همکاری خود مصرند. برهمین اساس روز جمعه ایالات متحده شش ماه دیگر معافیت های مالی این شرکت ها را با استناد براینکه تجارت نفتی خود را کاهش داده اند، تمدید کرد.


طبق آخرین گزارش، شرکت سینوپک چین، 51 درصد از سهام میدان نفتی یادآوران را دارد و شرکت ملی نفت آن نیز در پروژه ای برای توسعه میدان نفتی آزادگان سرمایه گذاری کرده است.


شرکت صنعتی دالیم کره جنوبی کمک به توسعه میدان گازی پارس جنوبی و پروژه مایع سازی گاز طبیعی در تنبک فعالیت دارد.
همچنین شرکت های مختلف هندی، ساسول آفریقای جنوبی، سیترول سوریه و هشت شرکت دیگر از کشورهای ونزوئلا، مالزی و برخی دیگر همچنان فعالیت های توسعه ای خود را با ایران ادامه می دهند.

برچسب ها: اوباما ، وبگردی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.