فارس/

موفقیت محققان ایرانی درثبت بیش از 21 هزار مقاله در پایگاه تامسون

بر اساس گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در سال 2012 بیش از 21 هزار مقاله ایرانی در پایگاه تامسون رویترز به ثبت رسیده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت : محققان ایرانی در زمینه تولید مقاله علمی در سال 2012 از محققان کشورهای منطقه پیشی گرفتند و موفق شدند که 21 هزار و 506 مقاله علمی تولید کنند .
این در حالی است که حدود یک ماه از سال میلادی باقی مانده است.
پایگاه تامسون رویترز یکی از معتبرترین پایگاه های استنادی در رنکینگ دانشگاه های جهان است.
مهراد افزود : در سال های اخیر با توجه به اهتمام و رویکرد دولت نهم و دهم به موضوعات علمی و توجه به گسترش علم در همه زمینه شاهد رشد فزاینده تولید علم در کشورهستیم تا آن جا که رتبه علمی ایران در سال جاری ارتقا یافت و به رتبه نوزدهم در میان کشورهای جهان رسید و هم اکنون ایران از نظر علمی در میان کشورهای منطقه سرآمد است .
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با اشاره به اینکه در سال های اخیر شاهد موفقیت های چشمگیری از دانشمندان و پژوهشگران ایران در عرصه های تولید علم و ثبت آن توسط موسسات بین المللی بودیم گفت: میزان رشد تولیدات علمی کشور باعث شده که سهم تولید علم دانشگاه ها و موسسات پژوهشی از کل تولید علم جهان در سال های اخیر از حدود یک درصد به تقریبا 2 درصد افزایش یابد.
مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) یک مرکز اطلاعاتی و پژوهشی در شهر شیراز است و هدف آن بهبود تولید و توزیع اطلاعات علمی در سطح ایران و کشورهای منطقه است.
مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری نخستین مرکز اطلاع رسانی تمام خودکار کشور ایران است که هم اکنون اطلاعات چاپی و الکترونیکی را در قالب کتاب ، نشریات فارسی و زبان‌های دیگر، لوحهای فشرده و پایگاه‌های اطلاعاتی در 2 سطح داخلی و منطقه‌ای در اختیار محققان، دانش پژوهان و مراکز علمی و تحقیقاتی قرار می‌دهد./س

برچسب ها: ایران ، مقاله ، تامسون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.