مازندران /

اکتشاف‌‌ 50 میلیارد دلار نفت مرغوب در عمق 2 هزار متری دریای مازندران ‌

استاندار مازندران‌ به دستاوردهای مطالعاتی اکتشاف چاه نفت در دریای مازندران اشاره کرد و گفت: ‌کارشناسان ‌ارزش این اکتشافات را‌ 50 میلیارد دلار برآورد ‌کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران دومین روز سفر سفیر جمهوری ازبکستان در ایران با دیدار با استاندار مازندران در استانداری مازندران پیگیری شد.

طاهایی با اعلام اینکه 90 درصد میوه کیوی کشور در مازندران تولید می‌شود، میزان تولید این محصول باغی در استان را 180 هزار تن برشمرد.

وی حجم تولید مرکبات مازندران را یک‌میلیون و 800 هزار تن برشمرد و افزود : مازندران آمادگی دارد در فصل تولید مرکبات از طریق راه هوایی، محصولات این استان را به کشور ازبکستان انتقال دهد.

استاندار مازندران همچنین از اعلام آمادگی شرکت هوایپمایی ماهان برای راه‌اندازی سفر هوایی ساری – تاشکند خبر داد و تصریح کرد: راه هوایی با هدف انتقال بار و محصولات مرکبات مازندران می‌تواند تسهیل‌کننده و موجب افزایش ارتباط مازندران و ازبکستان شود.

طاهائی با اشاره به اینکه کاهو، مرکبات، کیوی و بسیاری از محصولات باغی مازندران می‌تواند مورد استفاده مردم ازبکستان قرار گیرد، گفت : محصولات مرکبات و کیوی به ازبکستان طی 2 ساعت و 30 دقیقه از طریق راه هوایی انتقال پیدا می‌کند./س

برچسب ها: برآورد ، اکتشافات ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.